סמלים נפוצים בחלומות

מאת: מערכת Dreams | צילום SXC.hu

סמלים נפוצים בחלומות


אנו חולמים בכל לילה בין שישה לשבעה חלומות. יש אנשים שזוכרים חלק ניכר מהחלומות שלהם, ויש אנשים שזוכרים רק לעתים רחוקות. עם זאת, כל אדם שחולם יכול לדווח כי ישנם תמיד סמלים אשר חוזרים על עצמם בחלומות שלו לאורך חייו.
באופן מעניין מאד - הסמלים הללו חוזרים לא רק אצלכם בלבד. הסמלים הללו נפוצים בחלומות רבים.

מדוע יש בכלל סמלים נפוצים בחלומות בקרב כלל האנשים? יש לכך הסברים רבים. הפסיכיאטר השוויצרי קרל יונג האמין מאד במשמעות של סמלים נפוצים בחלומות וסבר כי לאנושות יש ארכיטיפים שהוטבעו בה לאורך ההיסטוריה אשר קושרים בין כל בני האדם.
אנתרופולוגים מודרניים טוענים כי מדובר על סימבולים תרבותיים שנטמעים בנו עוד מילדות. מכל מקום - ברור כי לסמלים הללו יש משמעויות שכדאי להכיר.

כמה דוגמאות לסמלים נפוצים
בואו ונכיר לכם כמה סמלים נפוצים בחלומות כדי שתבינו במה מדובר, ומי יודע? אולי אתם תגלו כי הסמלים הללו חוזרים עתים קרובות גם בחלומות שלכם.
אחד הסמלים הנפוצים ביותר שיש בחלומות הם סמלים הקשורים למוות. הסמלים עצמם יכולים להיות מגוונים - קבר, מצבה, אפר, ואפילו השתתפות בלוויה. כל אלו סמלים נפוצים במיוחד.
חשוב להבין שהמוות לרוב לא מסמל באמת את מותו הספציפי של אדם כזה או אחר. המשמעות של מוות היא סגירה של תהליך אחד והתחלה של תהליך חדש לחלוטין.
אנשים רבים שנמצאים לקראת כניסה למסגרת חדשה בחייהם - מגלים כי יש להם חלומות עם סמלים רבים הקשורים למוות. הדבר נובע מכך שאנו רואים את החיים כתהליך של קו ליניארי ולאו דווקא מעגלי, אבל בחלום הדבר מתבטא בצורה שונה.

דוגמה אחרת של סמלים נפוצים בחלומות היא הופעה של דם. באשר למה שקורה לדם - כאן האפשרויות הן מגוונות מאד. החלומות הנפוצים ביותר הם של איבוד דם עקב פציעה או מחלה. אולם יש לעתים מוטיבים של נהרות דם, או אפילו הקזת דם.
הדם בחלום מסמל את אנרגיית החיים שלנו. לכן מה שקורה לדם - כך אנו מדמים שקורה לחיים שלנו ממש. אדם שחולם על איבוד דם מרגיש אולי חלש ועייף וכי כוחותיו תשו. אדם שחולם שהוא חייב לעבור הקזת דם, אולי מרגיש כי הוא נמצא במצב של עודף פעילות.

ועוד כמה סמלים מוכרים
אפשרות אחרת עבור סמלים נפוצים בחלומות היא ההופעה של מאכלים. אחד מהמאכלים הנפוצים ביותר בחלומות זהו התפוח. התפוחים עצמם יכולים להופיע גם הם במגוון של צורות - גידול תפוחים, קטיפתם, אכילתם וכמובן הסמל המוכר של תפוח רקוב.
התפוח מסמל את הצורך הבסיסי שלכל אחד מאיתנו יש בהיאחזות בחיים. התפוח מסמל גם את הקשר שאנחנו חווים לאדמה, ואת העובדה שאנחנו יכולים לצמוח וללבלב ממש כמו צמח. לכן אם אדם חולם שהוא מגדל תפוחים - אפשר והוא עובר תהליכי התפתחות. אם אדם רואה תפוח רקוב או אוכל אותו - אולי הוא מגיש שיש לו קושי מיוחד שהוא חייב להתגבר עליו.

סקרנו מספר סמלים נפוצים בחלומות שאפשר להכיר. כמובן שישנם עוד סמלים מגוונים מאד. שלא במפתיע, הסמלים שאותם סקרנו קשורים להתפתחות החיים ולהתקדמות - אלו הם נושאים שכל אחד מאיתנו מכיר, ולכן אין זה מפתיע שהם חוזרים על עצמם.

רוצה לקבל פירוש לחלום שלך באופן אישי ומקצועי בלי לצאת מהבית? התקשרו עכשיו לנטלי מוריה
בטל' 072-3401010 בשלוחה 33, ותיהנו מייעוץ מקצועי ואישי במענה מיידי

למאמרים נוספים:
חלומות נפוצים - חלק א': נרדפים או נאהבים

חלומות נפוצים (חלק ב'): אירועי חולי/פציעה או לידה

חלומות נפוצים (חלק ג'): תקלות בנסיעה/ עינוג בנסיעה

חלומות נפוצים (חלק ד'): פגיעה בבית/ שיפוצים בבית

חלומות נפוצים: (חלק ה'): כשלון במבחן/ הצלחה במבחן