חלומות נפוצים (חלק ד'): פגיעה בבית/ שיפוצים בבית

מאת: אריק בלום | צילום: sxc.hu

חלומות נפוצים (חלק ד'): פגיעה בבית/ שיפוצים בבית

נושא נפוץ מאוד בחלומות של אנשים הוא פגיעה בביתם וברכושם על ידי כוחות הטבע (שריפה, הצפת מים), או פגיעה הנובעת מכוחות רשע אנושיים (הפצצה, ירי אל הבית). מוטיב נוסף המאפיין חלומות אלו הוא גניבת חפצים יקרים מהחולם.
החלומות הללו נפוצים אצל כל מי שחרד לאובדן משהו יקר בחייו: בריאות, רכוש, עבודה.
הבית בחלום מסמל בדרך כלל את גופו ונפשו של האדם, ולכן כל פגיעה בבית בחלום, כמוה פגיעה בנפשו של האדם במציאות.

בחברה המערבית המודרנית, כל אחד משתדל לאסוף לו רכוש, וכל פגיעה ברכוש הנאסף פוגעת קשות בנפשו של האדם. לכן, כל חדירה עוינת לתחום הפרט בחלום, מעוררת כעסים רבים המשפיעים על תפקוד החולה במציאות.

הבית מסמל את הגוף
הבית עצמו מורכב מהרבה מאוד רכיבים, ויש המבצעים הקבלה בין רכיב בבית לרכיב בגופו של אדם. לדוגמה: צנרת הבית מסמלת כלי דם, ארובה מסמלת את איבר המין הגברי, דלת הכניסה לבית מסמלת איבר מין נשי ועוד. לכן, נזק בחלום לרכיב כלשהו בבית, מקביל לנזק גופני באיבר כלשהו אצל האדם החולם.
ריקבון בדירה המופיע בחלום, מקביל לתחושת כישלון וחוסר סיפוק במציאות של אותו אדם.
אישה בתהליכי גירושין מבעלה, חלמה שקיר בביתה התמוטט. התמוטטות של קירות הבית משקפת את התמוטטות חייה שלה בתחום המשפחתי.
שריפה בבית בחלום מסמלת מצבי כעס או תשוקה רבה למין במציאות, וזאת בהתאם למצב הרגשי בו נתון החולם. נושא האש בא לידי ביטוי גם בלשון המדוברת: אדם מאוהב אומר "אני שרוף על הבחורה הזו", או "כולי בוער מתשוקה".

אובדן ארנק או אובדן זהות?
אדם מחזיק בארנקו את תעודת הזיהוי, כרטיס האשראי ומפתחות לדירתו, ולכן גניבה של ארנק בחלום מסמלת אובדן זהות של האדם החולם.
נשים רבות מדווחות על פגיעה בתכשיטים ובעיקר בטבעת הנישואין שלהן בחלום. אובדן של תכשיט יקר ופגיעה בטבעת נישואין בחלום, מעידים על משבר בקשר הזוגי של האדם החולם. כל פגיעה ברכוש אישי בחלום, מסמלת ירידת ערך רגשית של האדם במציאות.

סמלים חיוביים הקשורים בבית
אנשים חולמים גם בשכיחות מועטה יותר, על שיפורים המתבצעים בביתם, ועל רכישה או קבלת רכוש במתנה. היבט חיובי זה בכל מה שקשור לרכוש האישי בחלום, מעיד על שביעות רצון של החולם מחייו ומילוי משאלות שלו.
אישה בהריון חלמה על שיפוץ ביתה, וקבלת חפצים רבים לתינוק במתנה. החלום משקף משאלה להולדת תינוק בריא והכנת ציוד לקליטתו בחדרו, בדירה העוברת שיפוץ לכבודו. השינויים בדירה משקפים גם את השינויים הגופניים אשר אישה עוברת במהלך תקופת הריונה.

בחלום יכולים להופיע גם גנים פורחים מסביב לבית, כאשר הצמיחה והפריחה מסמלים תהליך של ריפוי והתאוששות ממחלה קשה, או פגיעה אשר פקדו את האדם החולם. הסבל שלו מוחלף בריפוי והתאוששות. החלום מעודד את האדם החולה ומבשר לו תקופה טובה יותר בחייו.

פרחים וצמחים מקושרים גם לכל מה שקשור לפריון, התאהבות ורומנטיקה.
כשם שבמציאות אנשים מעניקים לאדם מצליח ברכות ומתנות, כך גם בחלום קבלת מתנות יקרות ערך, ובעיקר תכשיטים, מסמלים הצלחה בחיי האדם בתחום הרומנטי או המקצועי.


למאמרים נוספים:

חלומות נפוצים - חלק א': נרדפים או נאהבים

חלומות נפוצים (חלק ב'): אירועי חולי/פציעה או לידה

חלומות נפוצים (חלק ג'): תקלות בנסיעה/ עינוג בנסיעה

מסע בבית החלומות שלכם


חלמתם חלום ואתם רוצים להבין את המסר שלו? 
אתם מוזמנים להתקשר ל
מרכז המומחים של ישראל בטלפון 072-3401010

אריק בלום - כותב ומרצה בנושא: "הומור מחזק את הנפש".
ליצירת קשר:
[email protected]