נדודי שינה

מאת: מערכת dreams

נדודי שינה

השינה היא צורך פיזיולוגי בסיסי וחשוב. קיצוץ קבוע במספר שעות השינה יגרום לעייפות מתמדת ועמה כאמור תופעות של ירידה בריכוז, בזיכרון, וכן במצב הרוח ובסבלנות.
חסך שינה מתמשך ידוע גם בהיותו מכביד מאוד על הגוף ועל הנפש, וגורע מפעילות המערכת החיסונית. לפיכך חשוב לקיים שעות שינה מספיקות, ואין לראות בהן בזבוז זמן.

נדודי שינה הם ההפרעה השכיחה והידועה ביותר. כ- 20 אחוז מהאוכלוסייה המערבית ידעו לפחות תקופה אחת של כמה חודשים שהתקשו להירדם בה או התעוררו פעמים רבות בלילה.
יש כמה סוגים או סיבות לנדודי שינה: הסוג הראשון הינם נדודי שינה כימיים, אשר בתוכם ניתן לכלול את נדודי השינה שנגרמו עקב צריכה של משקאות או מאכלים מעוררים (כגון: קפה, תה, קולה) או מפעילות פיזית ספורטיבית המעוררת .


יש גם נדודי שינה הנגרמים מתופעות רפואיות כגון פעילות יתר של בלוטת התריס והפסקת מחזור אצל נשים.
הסיבה האחרונה והשכיחה ביותר לנדודי שינה היא עוררות נפשית גבוהה בשל חרדה, מחשבות מציקות ולחלופין ריגוש רב. מצבים כאלה ניתנים לטיפול בשיטות לא תרופתיות כגון הרפיה, ביו-פידבק, טיפולים פסיכולוגיים וגם בתרופות נוגדות חרדה. תרופות שינה נועדו בעיקר לתקופות קצרות של נדודי שינה בגלל מצב נפשי חולף. נשים, סטטיסטית, יסבלו מנדודי שינה יותר מאשר גברים.

 רוצים לקבל עדכונים חדשים מדי יום? הצטרפו ל-Dreams בפייסבוק.