לעורר את החלום - חלק א'

מאת: שגיא מנדלבוים | צילום: iStock

לעורר את החלום - חלק א'

פעמים רבות נוכל למצוא קשר בין שני סוגי החלומות: בין החלום המופשט, המייצג את השאיפות שלנו, ובין החלומות אותם אנו חולמים בלילה. לא פעם החלום אותו אנו חולמים בלילה מעורר בנו משהו ומשנה דברים רבים בחיי היום-יום. 
פעמים רבות, החלום הוא זה ש"מעיר" אותנו, מאפשר לנו לתהות, לחשוב על החיים, על עצמנו ובסופו של דבר - הוא זה שמזכיר לנו לא פעם מהו החלום.
אם נשים לב, נגלה שברוב המקרים כשאנו מוצאים את עצמנו עסוקים מדי ונשאבים לעולם היום-יום העמוס והמפרך; אל העבודה, המטלות, הבית, הלימודים - חלומותינו מתמעטים, ולעתים עד שאיננו חולמים כלל. 
גם כאן, לאור העובדה שאנו שוכחים מה "החלום" שלנו, שאנו שוכחים מה חשוב לנו - אנו מפסיקים לחלום.

אז איך ניתן להגביר את החלום בחיינו, האם זה בכלל אפשרי?
נסו ותראו...

להיות חולמים, שזה אומר לעורר את החלומות שלנו בשלב הראשון ולהיות מסוגלים לשלוט עליהם כך שנוכל לבצע פעולות בחלום כמו בזמן ערות, בשלב מאוחר יותר, זוהי לא משימה קשה. 
הטכניקות והתרגילים שתקבלו אינם קשים, אינכם צריכים להתעמל שעות, זה לא מעייף, אך למרות זאת, תגלו שזה לא פשוט.

כדי להיות חולמים אנו צריכים 4 דברים:
תחילה יש להתכוונן,
לאחר מכן להתמיד,
מכאן אנו צריכים להמשיך ולהתמיד,
ולבסוף לא לשכוח - להתמיד.

זה הכול! התוצאה אינה חשובה. לא חשוב אם הצלחתם לחלום מיד או לאחר כמה ימים, לא משנה אם הצלחתם לשלוט על חלום - בסופו של דבר ההתמדה והתכווננות הם סוד ההצלחה, ואם פעלתם כמו שצריך, גם אם אין תוצאות מיידיות, אל תדאגו-  זה יגיע ובגדול.

תזונה

תחילתו של התהליך מתחיל בגוף הפיזי. עלינו למעט בצריכת מזונות כבדים (כגון: בשר, ומאפים המכילים גבינות) וסמים מעוררים (קפה, תה ועוד), ובמקביל לשלב בתפריט שלנו יותר מזונות המסייעים לחלומות והתורמים לחיזוק החלום, כגון תפוחי-אדמה ושורשים (לא כולל ירקות), תירס, פטריות, אבוקדו, מנגו, דובדבנים וקמח תירס.

עלינו להקשיב יותר לגוף שלנו ולתת לו לקבוע את קצב היום. אם נקשיב טוב, נוכל לזהות דפוסים אשר מכשילים אותנו בחיינו ואשר יוצרים עומס מיותר, כגון: מערכות-יחסים לא מתאימות, אי-סדר, או מקומות עבודה בהם אנו חשים מתוסכלים.

ישנה גם חשיבות לזמן השינה שלנו. עודף שינה (יותר מ- 8 שעות) יכול להאט את קצב החלומות בדיוק כפי שחוסר שינה (פחות מ-6 שעות) יכול.

הכניסה למיטה

למיטה נכנסים בזחילה. לא סתם מתיישבים עליה כאילו היא "כלום" בשבילנו, אלא זוחלים אליה - כלומר נכנסים כשהראש קדימה ואחריו אנו משתמשים בידיים ובברכיים כדי להתקדם.
כניסה זו למיטה מאפשרת לנו להיכנס למרחב האחר הקיים בזמן השינה ומאפשרת לנו להיות משוחררים ומוגנים יותר.

לאחר שנכנסנו למיטה

בכל לילה עלינו ללכת לישון עם התכוונות. לפני השינה עלינו לבקש מהגוף שלנו לזכור את החלום. פשוט להגיד: "גוף יקר, אני מבקש שתאפשר לי לזכור לפחות חלום אחד ביקיצה".
אלו שכבר חולמים ורוצים לקדם את תהליך החלום לשלב הבא - מוזמנים לבקש חלום אנרגטי (דוגמה לחלום אנרגטי בו נערך מפגש עם מדריך רוחני אביא בחלקו השני של המאמר).

הבוקר שאחרי

בבוקר, כשפוקחים עיניים - אסור לזוז.
צריך להישאר במיטה ולנסות ולהחזיק את החלום לפני שיחמוק מאיתנו. הישארו כמה שניות נוספות במיטה, ובהן נסו להיזכר ולשחזר את החלום.

לאחר מכן, יש לרשום במחברת (שהכנו מראש, המונחת יחד עם עפרון ליד המיטה) את כל מה שאנו זוכרים מהחלום; רשמו כל דבר, גם (ובמיוחד) אם אתם לא זוכרים את החלום כלל, כיוון שזה עוזר להחדיר למודעות את הצורך לזכור, להבין ולשלוט בחלום.
ייתכן כי בפעמים הראשונות לא יקרה דבר, אולם חזרה ממושכת על התרגיל לאורך זמן, תגביר את החלומות.

זכרו: גם אם אין חלום צריך לרשום במחברת: "היום לא היה לי חלום".

תרגיל למהלך היום

את התרגיל הזה עושים פעם ביום והוא נועד לחזק את ההתכווננות, את המודעות ואת המטרה שלנו - לזכור חלום. 

מטרת התרגיל היא לחזק את החלום והוא נועד לגרות את האונה הימנית, האינטואיטיבית, ובכך לחזק את עצמתם של החלומות בלילה.
העיקרון המנחה של תרגיל זה הוא "להטריד" את יד שמאל למשך שעה. האידיאל הוא לשים למשך שעה אחת כפפה רק על יד שמאל.

חשוב כי התרגיל לא יארך יותר משעה, על-מנת שהמוח לא יתרגל, וכי הוא לא יארך פחות משעה על-מנת שהאפקט יהיה מקסימלי.
אלו שלא רואים את עצמם הולכים עם כפפה רק על יד אחת, יכולים לשים או להוריד את השעון מהיד (תלוי אם אתם רגילים לנוכחות השעון או לא). אפשר גם לשים צמיד, אזיקון או כל חפץ מטריד ולא נעים אחר.

חזרה על התרגיל בכל יום תאפשר לכם לא רק לזכור חלומות טוב יותר, אלא גם לזכור ולעורר את החלומות האנרגטיים שלכם.

בהצלחה!

חלמתם חלום ואתם רוצים להבין את המסר שלו? 
אתם מוזמנים להתקשר ל
מרכז המומחים של ישראל בטלפון 072-3401010

©מנדלבוים שגיא. מטפל בהומיאופתיה קלאסית, מנהל פורום טארוט בוואלה! בעל ניסיון של  16 שנים בלימוד והוראה של קורסים וסדנאות בנושא טארוט וחלומות, אותם הוא מלמד בתל-אביב ובמרכזים שונים ברחבי הארץ.

 למאמרים נוספים:

לעורר את החלום - חלק א'