חלימה צלולה והסרט אווטאר

מאת: מערכת Dreams | צילום: מתוך הסרט

   חלימה צלולה והסרט אווטאר

צפייה בסרט אוואטר בתלת ממד היא חוויה מרשימה למדי. זוהי תצוגת ראווה לעד כמה הטכנולוגיה מתקדמת. הסיטואציה שבה הצופה שקוע כ"כ במהלך הסרט מעלה את התהייה מהו המרחק בינינו לבין יצירת מציאות כמעט מטריקסית בעצמנו.

הסרט מציג סביבה של פנטזיה ודמיון עשיר, ומלא בצורות חיים זרות, בנופים וברובוטים צבאיים מעוררי השתאות. גם ללא ההדמיה החזותית המדהימה, הצופה נשאר עם סיפור מרענן ולא שגרתי, הכולל מגוון של דמויות מעניינות.

באיזה אופן מזכיר הסרט חלום צלול?
הסיפור סובב סביב ג'ייק סאלי, גבר נכה ש"הולך לישון", כאשר במהלך השינה דעתו מועברת באופן מדעי לגוף זר בצבע כחול, שגובהו 4 מטרים.

בצורתו החדשה הוא חוקר את יערות הגשם מחוץ לכדור הארץ, נלחם בחיות פרא חוצניות, עף על גבם של דרקונים ונלחם ברובוטים מהלכים בגובה 6 מטרים – כל זאת כדי להציל את התרבות החדשה מידי הפולש הרודני.

הנושא המרכזי של הסרט, שהינו מצבי תודעה חלופיים ודעת המופרדת מן הגוף הפיזי, מחזק את הרעיון של דעתנו הנודדת בזמן שהגוף שלנו ישן – אכן, חלום צלול.

טעם של צלילות
בנוסף לאמור לעיל, יצירת האומנות של אוואטר מקנה לחובבי החלום הצלול בדיוק את הסצנות האהובות עליהם, כאשר הדמויות חולפות על פניהן במהלך טיסה: יערות גשם, מפלי מים, אוקיינוסים ועוד.

צפייה בכל זה בתלת ממד היא חוויה מדהימה אפילו יותר. מבחינה ויזואלית - חוויית הסרט היא עשירה כמו חלום צלול ממש, וסצנות הטיסה הינן המרהיבות במיוחד. כמו כן, היער החי עצמו נותן זריקת אדרנלין לדמיון.

אך הנקודה הכי חשובה היא שהשילוב החלק והבלתי מורגש כמעט של שחקנים אמיתיים עם דמויות ממוחשבות מאפשר לנו להיות פתוחים לרעיון המיזוג של המציאות עם הדמיון, וזה, חלקית לפחות, מה שהחלום הצלול מבוסס עליו.

אוואטר בתלת מימד - חובה!
אם מעולם לא חלמתם חלום צלול, נצלו את ההזדמנות לראות את הסרט בתלת ממד בקולנוע. לא תצטערו על כך. ולחולמים הצלולים שבינינו - תוכלו לחייך לעצמכם כשתקלטו את הרגע שבו הפכתם לחולמים צלולים בסרט הזה.

 

* המאמר תורגם והותאם מתוך אתר www.dreamtree.com

 

רוצים לקבל עדכונים חדשים מדי יום? הצטרפו ל-Dreams בפייסבוק.