מה מסמלים חלומות על רדיפה?

מאת: בת שבע דור | צילום: sxc.hu

מה מסמלים חלומות על רדיפה?

חלומות על רדיפה הם נפוצים מאוד, והם נובעים מתוך תחושות החרדה בחיי העירות של החולם. בתהליך פתרון החלום יעלו הפחדים והחרדות של החולם אל פני השטח, ותהיה לו הזדמנות להשתחרר ולחזק את בטחונו העצמי.

סמל להתמודדות עם מצבי לחץ במציאות
חלומות על מנוסה, בריחה, הימלטות הם תגובה אינסטינקטיבית של החולם למה שנתפס בעיניו כאיום פיזי בסביבה. בחלומות אלו, התרחיש הוא שהחולם נרדף על ידי תוקף כלשהו - חיה, מפלצת או דמות מוכרת שרוצה לפגוע בחולם או אולי להרוג אותך. כתוצאה מכך, החולם מגיב ופועל בדרך מסוימת כדי להסתיר את עצמו, או מנסה להערים על הרודף.

הפעולות של החולם בזמן החלום, מצביעות במקביל על חיי העירות שלו - כיצד הוא היה מגיב ללחץ וכיצד היה מתמודד עם פחדים, עם לחצים או עם מצבים שונים במציאות. החלום יכול להראות לחולם, לדוגמא, שבמקום להתמודד עם המצב, יש לו נטייה לברוח ולהתעלם מהבעיה.

 

התוקף יכול לייצג צד באישיותו של החולם
מומחה החלומות יברר עם החולם מי הוא הרודף. כך תושג הבנה ותובנה של מקור הפחדים והחרדות של החולם ולאופן שבו הוא מגיב ומתמודד.

הרודף או התוקף עשוי גם לייצג היבט של החולם עצמו! הרגשת כעס, קנאה, פחד ואולי אהבה, יכולה להתבטא בדמות מאיימת. דמות צללים יכולה גם לסמל מאפיינים של דחייה עצמית של החולם. יתכן שבמציאות מחצין החולם רגשות אלה באמצעות "רדיפת שמלות" (לדוגמא).

המומחה יכול להנחות את החולם לשנות את דפוסי התנהגותו בעזרת עבודה בדמיון מודרך ובהתערבות מודעת אקטיבית בתוכן החלום, כך שבפעם הבאה שהוא יחלום חלום של נרדף, הוא יצליח אולי להסתובב ולהתעמת עם הרודף, לשאול אותו למה הוא/הם רודפים אותו, ולקבל תשובה לשאלה "ממה אתה מנסה לברוח?".

משמעות המרחק בין החולם לרודף
אם החולם הוא הרודף, החלום יכול לסמן את הכוונה או השאיפה שלו ללכת אחרי משהו שהוא רוצה להשיג. המרחק בין הרודף לנרדף בחלום יכול לרמז לחולם על פיגור בביצוע התוכנית, ולומר לו שבקצב כזה הוא לא יעמוד בתאריך היעד, או שהוא מפגר אחרי המתחרים שלו ושעליו למהר כדי להדביק את כולם.

על החולם לאמוד את המרחק או הפער בינו לבין הרודף/הנרדף. המרחק ביניהם יכול להצביע על הקִרבה של החולם לנושא. אם הרודף משיג אותו, הדבר מעיד כי הבעיה לא תיעלם – היא תישאר שם ותתעמת עם החולם, עד שהוא יצליח להתמודד איתה.

לעומת זאת, אם החולם מצליח להגדיל את הפער בינו לבין הרודף, המשמעות של זה היא שהוא מסוגל להצליח להרחיק את עצמו מן הבעיה, וביסודו של דבר הבעיה תימוג.

ניתוח ישיר יותר של חלומות מרדף הוא הפחד להיות נתקף. חלומות כאלה שכיחים יותר בקרב נשים מאשר גברים, והן עשויות לחשוש מפגיעה גופנית. החלומות הללו עלולים לצוף בגלל מה שאנו רואים ושומעים בחדשות על מעשי אלימות, אשר מעצימים פחדים מאלימות ותקיפה מינית.

 

בת שבע דור היא מאמנת אישית, יועצת טראנספרסונלית, הילרית-לפרט, לזוגיות, למשפחה ולעסקים, מאבחנת הוליסטית בכף יד, בתקשור, בנומרולגיה, בתדרים ובטארוט.

לשיחה אישית עם בת שבע דור, התקשרו למרכז המומחים של ישראל!

טלפון: 072-3401010 שלוחה 25