שיפור איכות השינה - מפסיקים לפהק!

מאת: מערכת Dreams | צילום SXC.hu

שיפור איכות השינה - מפסיקים לפהק!

 

שינה היא אחת הפעולות החשובות ביותר ביממה. עבור ילדים היא הכרחית ותורמת להתפתחות ולצמיחה ועבור מבוגרים היא מסייעת בצבירת אנרגיה, שיפור איכויות הזיכרון, התפקוד, חילוף החומרים וטעינת הגוף בכוחות מחודשים. אבל מה עושים כשאיכות השינה היא ירודה, מופרעת, מלווה ביקיצות רבות ואינה אחידה? כיצד מביאים לשיפור באיכות השינה?

רוצים לישון!

הפרעות שינה היא תופעה שחלק נכבד מהאוכלוסיה סובל ממנה. איכות שינה ירודה גורמת לתופעות של עצבנות, חוסר ריכוז, כאבים בשרירים וכמובן עייפות שיכולה להיות מסוכנת במצבים שונים כגון נהיגה, עבודה עם מכשירים וירידה כללית באיכות החיים.

הסיבות לאיכות שינה ירודה הן רבות:

עודף משקל- משקל עודף גורם לשינה להיות מופרעת, בין אם בדום נשימה בשינה, שהוא הפסקת הנשימה במשך כמה פעמים במהלך הלילה ויקיצות תכופות. גברים רבים, גם אלו שאינם עם עודף משקל, סובלים מדום נשימה בשינה באופן תדיר.

תזונה- מסתבר כי יש קשר הדוק בין סוג התזונה שאנו צורכים, לבין הפרעות שינה וכן לשעות בהן אנו צורכים תזונה זו.

מתח- חרדות, מחשבות טורדניות וכדומה משפיעים על איכות השינה.

מיקום המיטה- גם למיקומה של המיטה בחדר השינה יש השפעה על איכות השינה.

מזרון- כן, גם לאיכות המזרון יש השפעה ישירה על איכות השינה שלנו.


אז איך גורמים למצב של שיפור איכות השינה?

לוכדי החלומות
שיפור איכות השינה יכולה להתבצע במספר דרכים, חלק מהן קלות יותר ופתירות יותר. למשל, אם בעיית השינה הירודה היא בגלל מזרון בלתי איכותי, ניתן פשוט להחליף אותו.
חשוב ללמוד ולהבין את הגורמים שעלולים להשפיע על השינה. גם אם איננו בטוחים במאת האחוזים כי הגורמים שמצאנו משפיעים על איכות השינה שלנו, רצוי לנסות ולתרגל כמה דרכים פשוטות אך יעילות שיסייעו בשיפור איכות השינה לפני שאנו רצים לקבל מרשם לכדורי שינה:

פאנג שואי- האופן בו אנחנו מעצבים את חדר השינה והבית בכלל תורם להרמוניה ולאיזון בחיינו, ברגשותינו ומכאן שגם בשינה שלנו. פאנג שואי הוא תורה סינית עתיקת יומין שנשענת על הנחת העבודה כי האדם והטבע הם אחד, וכי אנרגיית החיים שזורמת בטבע, זורמת גם בנו ועליה להיות מאוזנת והרמונית. כשהאיזון מופר, נחסם או נקטע יש להשיב אותו אלינו במהירות.
הדרכים לעשות זאת הן באמצעות עיצוב הבית או המשרד באופן שיזרום ויאפשר זרימה טובה של האנרגיות הללו. לכן, שינוי מיקום המיטה לפי כללי הפאנג שואי יכול לתרום משמעותית בשיפור איכות השינה.

תזונה- שינויים בהרגלי התזונה תורמים רבות בשיפור איכות השינה. ניתן להיעזר בנטורופת או נטורולוג שילמד את הרגלי התזונה שלכם, מה אתם אוכלים ובאיזו שעה ולעתים הימנעות ממזון מסוים, גם אם הוא מאד טעים לנו, משפרת את איכות השינה ללא הכר.

תרגול- ישנם תרגילים רבים שמטרתם להרגיע את האני הפנימי ולסייע לנו להירגע ולמצוא שלווה. למשל מדיטציה היא תרגול שלאחריו חווים רפיון איברים ותחושת שלווה עמוקה. תרגול שכזה לפני השינה וגם במהלך היום, יכול לסייע למצבים של חרדות ופחדים ומכאן לתרום משמעותית לשיפור באיכות השינה.

פעילות גופנית- תורמת רבות גם למצב רוח נפלא וגם לעייפות טבעית של הגוף. פעילות גופנית יומיומית, אפילו לא מאד מאומצת, מסייעת בשיפור איכות השינה.

שיפור איכות השינה מבוסס על דרכים רבות לעשות זאת. חשוב לנסות ולזהות מדוע שנתנו מופרעת ולטפל בנקודה הספציפית כדי להחזיר לעצמנו שינה רציפה ואיכותית. חלומות נעימים.


רוצה לקבל פירוש לחלום שלך באופן אישי ומקצועי בלי לצאת מהבית? התקשרו עכשיו למיכל רון  - 072-3401010 בשלוחה 61, ותיהנו מייעוץ מקצועי ואישי במענה מיידי


למאמרים נוספים:
חלומות סדרתיים
החלום - מציאות או דמיון?
חשיבותם של החלומות ומחזור השינה
אלמנט מזג האוויר בחלומות