חולמים על שיטפונות? מה זה אומר בדיוק?

מאת: יוסי כהן

חולמים על שיטפונות? מה זה אומר בדיוק?

אחת השאלות הנפוצות בקרב החולמים שבינינו היא זו: "לפעמים אני נרדם ובחלום אני רואה שיטפון מתקרב, אשר מאיים להטביע את העיר בה אני גר. ההרגשה שלי כשאני חולם על כך היא הרגשה של חוסר אונים וחוסר אפשרות להציל את עצמי או את העיר. מדובר בהרגשה דומה ל'שקט שלפני הסערה'...."

הרגשה של אסון ממשמש ובא, בעיקר ממקור מוחשי כמו מים, יבשה או אוויר מדאיגה במיוחד. המים בחלום מסמלים משמעות עבור החולם עצמו בצורה אשר ייחודית בעיקר לו. למרות זאת, ניתן להשתמש בהיסטוריה ארוכה של משמעויות עבור חלומות אודות מים במטרה לשפר את יכולתכם להבין את החלום הספציפי הזה.

ממלכת פוסידון

עוד משחר ההיסטוריה, אנשים מזהים מים ודברים הקשורים למים כשייכים לממלכה הפרטית שלהם. עבור היוונים היתה זו ממלכת פוסידון - מלך הימים, רעידות אדמה, שיטפונות ודברים אחרים הקשורים למים ואשר מהווים את הבסיס לקרקע עליה אנו עומדים. באופן פסיכולוגי, אנו נשענים על העולם הרגשי שלנו. כל ההגיון בעולם אינו תקף כאשר אנו נכנסים למצב של פאניקה, ייאוש או זעם. לנוע בצורה שקטה לממלכה הפרטית שלנו ולא לטבוע היא משימה יום-יומית קשה וסבוכה אבל גם מתגמלת בסופו של דבר.

חלום על גיאות מתקרבת יכול לסמל על הרגשות אשר מתעוררים בנו מבפנים – החששות הפנימיים מ"טביעה", מחוסר היכולת לשלוט ברגשות שלנו וההרגשה שהכול מתחתינו מתמוטט בעולם הפרטי שלנו. שיטפונות מסמלים גם את היכולת של העולם לשטוף את הכול ולהתחיל את הכול מחדש בצורה נקייה יותר. ממלכות רבות במיתולוגיה הוטבעו על ידי האלים במטרה שיווצרו מחדש בצורה טובה יותר. הסיבה שאנו מתמקדים בנקודה הזו היא ששיטפון או אסון אינו בהכרח דבר שלילי, מכיוון שהוא מניח את הקרקע להתחלה טובה יותר ולהזדמנות עבורנו.

דרוש שינוי

רודולף אוטו תבע את המונח "Numious", שמשמעותו היא ההרגשה המקודשת שלפני משהו גדול באמת אשר יכול לטלטל את חיינו לחלוטין. ההרגשה הזו שמגיעה לפני אחד מאותם הרגעים בהם איתני הטבע מכים בעולם ללא רחמים, יכולה לעורר אצלנו תחושה של תהיה ופחד אך גם מיקוד במה אנו צריכים לעשות על מנת לא לטבוע. לדוגמא, אם אתם חולמים על שיטפונות כנראה שאתם צריכים לשנות משהו במקום העבודה, הזוגיות וכו'.

החלום על האסון המתקרב מעורר אצלנו את המודעות לגבי דברים שאנחנו עושים ויכול לעודד אותנו ללמוד לקחת בחשבון את ההשפעה המהותית של הרגשות שלנו. מצד שני, אנחנו גם יכולים ללמוד "לשחות" כמובן בשיטפון. ברגע שנהיה מודעים אפילו יותר למצב, ניתן ל"נשום" דרך המים. זאת אחרי שנקבל את העובדה שביצענו שינוי וטרנספורמציה למשהו אחר.

עם זאת חשוב לזכור שממלכתו של פוסידון ענקית ומחזיקה עולם שלם של משמעויות, בעיקר בחלומות. המשמעות האישית עבורכם יכולה להיות מבוססת על הרבה דברים ולא על דבר אחד ספציפי, והיא יכולה להתבסס על פי היסטוריה אישית. כל עוד אתם לא מפחדים להתרטב, החלק החיובי בשיטפון יכול לסייע לכם בהתפתחות האישית.


חלמתם חלום ואתם רוצים להבין את המסר שלו? 
אתם מוזמנים להתקשר ל
מרכז המומחים של ישראל בטלפון 072-3401010