כשמתעוררים עצובים בעקבות חלום

מאת: מערכת Dreams | צילום SXC.hu

כשמתעוררים עצובים בעקבות חלום


התעוררתם עצובים מחלום? מה קרה בו?
יש שני מצבים בהם אדם מתעורר עצוב מחלום: האחד כשהוא זוכר את תוכן החלום, והשני כשהוא לא זוכר את תוכן החלום וזה משפיע עליו באופן שהוא לא מודע לו.

חלומות עצובים במהותם נחלקים גם הם לשתי קטגוריות סמליות. האחת מסמלת לחולם כי הוא פעל לאחרונה בתבונה וכי דאגותיו ייעלמו במהרה ויחליף אותם אושר גדול. כלומר, התוכן העצוב של החלום הוא רק סמל לדבר מה אחר לחלוטין.

בקטגוריה השנייה של חלומות עצובים, ניתן להבין מן החלום כי הוא מצביע על חוסר אמונה בעצמנו. חלום זה מסמל את הדבר עצמו כמעט והוא ניתן לפרשנות שונה.

התעוררות מחלום שלא זוכרים אותו
אם העצב שלכם בזמן ההתעוררות אינו מובן לכם מכיוון שאינכם יודעים את תוכן החלום, זה יכול לנבוע מכמה סיבות: יכול להיות שתוכן החלום עצמו (ולא הפרשנות שלו) היה לא נעים או משתק. חלומות של רדיפה על ידי זאבים או נמרים מאד נפוצים, ולמי שאינו מכיר את הייצוג של חלומות אלה, יכול הדבר להביא לעצב גדול.

גם חלומות הקשורים במים, בים וכדומה יכולים להפיל עצב על החולם בעת היקיצה, מכיוון שחלומות אלה מעמידים את האדם מול מראה עצמית בכל הנוגע לתכונותיו ולחוסר יכולתו להתמודד עם מצבים שונים בחיים.
האדם שחולם חלומות מסוג זה ואינו זוכר אותם, נשאר עם האימפקט שלהם גם בעת התעוררות, ולכן יש מצבים שבהם העצב הוא אמיתי ונובע מן החלום עצמו.

התעוררות מחלום שזוכרים אותו
במקרים רבים העצב המתפשט בכם בעת היקיצה נובע מזיכרון חזק של החלום. חלומות הם השער לנפש האדם וישנן התייחסויות שונות לחלומות ופירושם. יש פירושים עממיים ומסורתיים לחלומות ויש פירושים רוחניים ויש גם פרשנות נבואית לחלומות מסוימים.

ככל שהחולם נמצא במקום עמוק יותר וסתום יותר מבחינת הפרשנות והמשמעות של החלום, כך יש סיכוי גדול יותר להופעת העצב בעת היקיצה.

התעוררות עצובה אינה מעידה בהכרח על חלום עצוב
לא תמיד התעוררות עצובה לאחר חלום מעידה על תוכן עצוב של החלום. חלומות ברובם הם סמלים לתכנים באישיות ובאופי של האדם החולם, ליכולת שלו להתמודד או לא להתמודד עם מצבים שונים בחיים, ולעיתים החלומות מייצגים מצבים עתידיים שנגרמים כתוצאה ממצבים נפשיים ורגשיים מסוימים של החולם.

כך למשל חלום על גשם הולך ומתחזק, יכול להביא לעצב גדול מכיוון שחלום כזה מתפרש כחוסר יכולת להתמודד עם דבר מה עד כדי חוסר יכולת לעמוד בדבר עצמו יותר.

לעומתו יכול להיות חלום על גשם זלעפות שבסופו יוצאת השמש, להיות סמל להתמודדות קשה שתצליח. הערבוב של הרגשות, האישיות והאופי שלך האדם באופן כל כך אינטנסיבי בעת החלום יכולים כשלעצמם להשרות עצבות מסוימת על החולם ולהביא אותה איתו למציאות ברגע היקיצה.
ברוב המקרים התעוררות עצובה מחלום אינה מעידה על דבר מה עצוב שיקרה לכם בעתיד הקרוב.

רוצה לקבל פירוש לחלום שלך באופן אישי ומקצועי בלי לצאת מהבית? התקשרו עכשיו לבת שבע דור- 072-3401010 בשלוחה 25, ותיהנו מייעוץ מקצועי ואישי במענה מיידי

למאמרים נוספים:

על חלומות וחוויות חוץ גופיות

פענוח חלומות

טיפים לפירוש ולפענוח חלומות

שפת החלום - שפת הסמלים