חלמת שהשיניים שלך נופלות...?

מאת: בת-שבע דור | צילום: sxc.hu

חלמת שהשיניים שלך נופלות...?

חלומות על גוף האדם באים בצורות וסוגים שונים, אך חלומות בהם השיניים נופלות הם אולי הנפוצים ביותר. התרחישים בחלום הטיפוסי כוללים גם שיניים המתפוררות בידיך, נופלות אחת-אחת עם נגיעה קלה, שיניים אשר גדלות עקום או נרקבות. חלומות כאלה הם לא רק מחרידים ומזעזעים, אלא גם קרוב לוודאי שהם משאירים חותם אצל החולם, ומרגישים כסיוט של ממש...


אז מה זה אומר?

תיאוריה אחת גורסת כי חלומות על השיניים שלך משקפים את החרדות שלך לגבי המראה שלך, ואיך האחרים תופסים אותך... לצערנו, אנו חיים בעולם שבו המראה החיצוני קובע ביותר, והשיניים הן בהחלט משמעותיות בתמונת הפנים. לשיניים תפקיד חשוב במשחק הפלרטוט, בין אם זה יהיה הבהוב הלבן-פנינה של השיניים, או בהתנשקויות או התמזמזויות. לפיכך, חלומות כאלה עשויים לנבוע מחשש של דחייה, חוסר און מיני או את השלכותיהן של ההזדקנות. בנוסף, עפ"י ממצאי מחקרים, לנשים בגיל הבלות יש חלומות תכופים על שיניים שנופלות. וכך מתמקדת ההבנה שהחלומות הללו קשורים להזדקנות ו/או לתחושה של אובדן המשיכה, שנעשים פחות אטרקטיביים, פחות "גבריים" או "נשיים".

שיניים הן מאפיין חשוב באטרקטיביות שלכם בעיניי הסביבה. לפיכך, אכפתיות לגבי איך שאתם נראים, היא טבעית ובריאה. אולם חלום כזה עלול "להדליק נורת אזהרה" שהאיכפתיות מתפתחת לחרדה קשה... רציונליזציה נוספת בפתרון חלומות על שיניים נופלות יכולה להיות מושרשת בפחד שלך להיות מובך או שתעשה צחוק מעצמך במצב כלשהו.

חלומות אלו מביעים הגזמת יתר בנטייתך לדאגות וחרדות. ייתכן גם שהחלום עשוי להביע, שהינך בחרדה ודאגה או שאינך מספיק מוכן למשימה מסויימת שעומדת לפניך.

השיניים משמשות לנשוך, לקרוע, ללעוס ולכרסם. בהקשר זה, השיניים מייצגות כוח. אובדן של שיניים בחלום שלך יכול להביע תחושה של חוסר אונים. האם אתה מרגיש חסר כוח במצב הנוכחי? עד כמה את חרד שאינך "מספיק"? אולי אתה מתקשה לבטא את עצמך, או להעביר את המסר שלך לאחרים, ואתה מרגיש מתוסכל כאשר קולך אינו נשמע. ייתכן שאתה חווה רגשי נחיתות וחוסר ביטחון עצמי במצב כלשהו או במערכות היחסים בחיים שלך. חלום זה יכול להיות סימן לכך שאתה צריך להיות תקיף יותר ולהאמין בערכה של הדעה שלך.

מקובל גם לחשוב כי חולם שחלם שאין לו שיניים, עשוי להצביע על כך שהחולם סובל מחוסר תזונה, ואכן אינדיקציה כזו יכולה להתאים לחולמים מסויימים.

פרספקטיבות אחרות

הפירוש המקראי של שיניים רקובות או נופלות הוא שאתה שם את מבטחך, אמונך ואמונתך, במה שחושבים האנשים, או איש מסויים, עליך, ולאו דווקא בדבר האלוהים. התנ"ך אומר כי אלוהים מדבר בתוך חלום או חזון כדי להסתיר את הגאווה מאיתנו, כדי לשמור אותנו מליפול לבור, לפתוח את האוזניים שלנו (מבחינה רוחנית) וכן להורות ולתקן אותנו.

בתרבות היוונית היה מקובל לפרש חלום על שיניים מתנדנדות, רקובות, או חוסר שיניים, בכך שזה מעיד על בן משפחה או חבר קרוב חולה מאוד או אף סמוך למותו.

על פי הסינים, יש אמרה שהשיניים שלך יפלו החוצה אם אתה משקר.

על פי המנהג המבוסס על סיפור הפיות, יש לשים שן שנופלת מתחת לכרית ואז פיית השיניים תביא לך כסף, מה שיכול להציג משמעות נוספת לחלום על שיניים שנופלות, כסמל לקבלת כסף.

בקריאת הפירושים המקובלים המפורטים כאן או על פי אינדקס חלומות אחר, לא בהכרח  תצליח להוציא לאור את המסר האישי שתת-המודע שלך התכוון להעביר לך. נסה להרגיש -
איזה מן הפתרונות שלהלן מתאים להרגשתך בעקבות החלום שלך...?

אם לא הצלחת להגיע להרגשה של בהירות עם אף אחד מהפירושים, הדבר יתבהר ויתפרש באמצעות עבודה אישית עם פותר חלומות, שתכלול תחקיר אסוציאטיבי על משמעות שיניים נופלות ויתר הסמלים שהופיעו בחלומך. כל חלום מחובר בדרך מיוחדת וסמלית עם "המציאות שלך". פירוש מעמיק של חלומך באמצעות מומחה לפתרון חלומות עשוי לסייע לך להעלות למודע פחדים תת-הכרתיים המחבלים בסיכוייך להצלחה ואושר בחייך, להשתחרר ולחוות חוויות מתקנות שיסירו מכשולים מדרכך...



בת שבע דור היא מאמנת אישית, יועצת טראנספרסונלית, הילרית-לפרט, לזוגיות, למשפחה ולעסקים, מאבחנת הוליסטית בכף יד, בתקשור, בנומרולגיה, בתדרים ובטארוט.

כנסו לאתר לשיחה אישית עם בת שבע דור ועם מומחים רבים נוספים בתחום הטארוט, ASKme - נבחרת מומחי המיסטיקה של ישראל מייעצים ונותנים תשובות בכל תחומי החלומות, המיסטיקה והטארוט בטלפון : 072-3401010  שלוחה 25