מסרים חיוביים ושליליים בחלומות (חלק ב')

מאת: אריק בלום | צילום: sxc.hu

מסרים חיוביים ושליליים בחלומות (חלק ב')

במאמר הקודם התייחסנו למסרים בחלום המנבאים מחלות. במאמר זה נתייחס למסרים שליליים וחיוביים נוספים.

חלום לעיתים מחזק ומעודד, דבר שיכול להקל ואף לעזור לריפוי ממחלות קשות. דיווחים רבים מספרים על חלומות שבהם אנשים משתתפים בטיפול במחלתם, והם מתעוררים לאחר מכן בריאים. החלומות המרפאים מוכיחים על קשר הדוק בין הגוף לנפש, שלא ניתן להסבירו בצורה מדעית.
אנשים אשר שכבו מחוסרי הכרה ("צמחים") והתעוררו פתאום לאחר חודשים או שנים, דיווחו על חלומות שבהם הופיעה דמות זרה שציוותה עליהם להתעורר - והם אכן התעוררו במה שהוגדר נס רפואי.
אשה בהיריון חלמה שבבטנו של הדובי הישן שלה, יש תינוק וצריך לפתוח את הרוכסן שלו באזור הבטן התחתונה כדי להוציא את התינוק. למחרת האישה עברה ניתוח קיסרי לא צפוי, בדיוק באזור בו היה הרוכסן בדובי.
בחלומות רבים מוצג חיזיון אלים בטבע הפוגע בביתו של החולם, למשל סופה, ואלו מסמלים מחלה הפוקדת את האדם. בית בדרך כלל מסמל את גופו של האדם.

הדרך שעלינו לעבור

אוורור של החדר, רחצה יסודית, מניעת שתיה עם קפאין לפני השינה, מפחיתים חלומות סיוטיים.
יתכן שיש סיבה לכך שהחלומות שלנו לא אומרים לנו במפורש את מה שאנחנו רוצים לדעת: הם רוצים – הנשמה שלנו רוצה – שנצא למסע מבלי לדעת את יעדו. לא נוכל להגיע מבלי שנצא לדרך. אולי הדרך, השאיפה הכנה להבין יותר, היא המטרה עצמה. בפני כל אדם עומדת הבחירה האישית שלו באשר למה שיעשה עם מסרי החלום, וזה עושה את ההבדל בין אנשים שונים.

דוגמאות לחלומות שכיחים ופענוחם

חתונה: אשה חולמת פעמים רבות על השתתפותה בחתונה. היא חשה חוסר שביעות רצון מהשתתפותה באירוע ומתעוררת עצובה וכועסת.
פענוח: חתונה לא שמחה בחלום מסמלת בעיה ביחסים עם בן הזוג, או חשש מאירוע שיגרום לפירוד. במקרה הנדון, בעלה של האישה סובל ממחלה קשה. האישה מפחדת ממצב שבעלה ימות, והיא תיאלץ להינשא בשנית.
חתונה בחלומו של אדם נשוי, יכולה להעיד גם על מצב נישואין לא תקין ושאיפה לקשר אחר. חתונה בחלומו של אדם רווק היא שמחה ומבשרת קשר זוגי.

כל חלום יכול לספק גם פתרון למצוקה, דחף לשינוי. השינוי דורש מחשבה ותכנון כנאמר: "סוף מעשה במחשבה תחילה". השינוי מחייב קיומה של כוונה ונכונות לשינוי: מחשבה בלבד לא מספקת, חשוב להגדיר פעילויות סבירות ומציאותיות לביצוע.
חלום פרקטי וריאלי יכול לשמש בסיס לפעילות שתבוצע במציאות: רצון לעסוק במקצוע מסוים המופיע בחלום, יכול גם להתממש אם האדם מחליט לפעול בכיוון זה. צריך לפרט במידת האפשר את החלום, ולכתוב שלבים והגדרת מטרה עם פירוט מקסימלי שלה: מטרות ריאליסטיות בלבד ובתנאי שהאדם מסוגל לממשן במציאות.
אחרי הגדרה יש לציין את התנאים והשלבים לביצוע פעילות: התפטרות מעבודה נוכחית, לימוד מקצוע חדש ומציאת עבודה במקצוע החדש.
הרהור מפורט על נושא מסוים לפני החלום מסייע לקבלת פתרונות בחלום: החלום משתף את התת-מודע בהתלבטויות לקראת קבלת החלטה.
החלום משחרר את האדם מחסימות הקיימות במציאות, כאשר החסימות מצויות ברובן בתת-מודע שלו. אדם בחלום מסוגל להתמודד עם התנגדויות ופחדים פנימיים המופיעים במציאות.
רוב האנשים בדרך כלל דוחים את מימוש חלומותיהם לעתיד (כאשר הילדים יתחתנו, כאשר אצא לפנסיה, כאשר אגמור לשלם את המשכנתא וכו'), ובדרך כלל החלום לא מגיע למימוש.
התסכול הגדול של רוב בני האדם הוא הפער שבין המציאות לבין העתיד המופיע בחלום - "חלום ושברו", ולכן רבים מחפשים טכניקות לשיפור המציאות באמצעות החלום: מחשבה חיובית במצב קשה יכולה לסייע, והחלום משמש מפלט מקשיי היום יום.
חלום טוב הוא בשורה לעתיד טוב יותר. אם אדם מדמיין לעצמו צבעים נחמדים כמו: סגול, ורוד, לבן, אזי הוא מסייע להופעת חלומות עם מסר חיובי. טכניקות שונות העוסקות בדמיון מודרך לא מתמקדות בחלום, כאשר החלום הוא זה המאפשר להגיע אל עולם התת-מודע בנפשו של האדם.

מרדף: אתם חולמים שרודפים אחריכם או תוקפים אתכם. רוצח עם גרזן, חיית טרף או ישות לא מזוהה רודפים אחריכם.
פענוח: במרבית המקרים אתם חשים מאוימים על ידי אדם, סיטואציה או סתם תחושה רעה בחיי הערות שלכם. כדי להכניע את המפלצת, שימו לב לפרטים הקטנים בחלום: הרודף, המקום ואיך הרגשתם בזמן הריצה. אחר כך נסו לחשוב על דמויות בחייכם ונסו לקשר אותם אל פרטי החלום. עצם הידיעה על מקור הסיוט כבר תקטין את השפעתו.

אבודים: בחלומות רבים אנשים חולמים שהם אבודים או לכודים. משוטטים ברחובות עיר זרה, תקועים בתוך מערכת ביוב ובעצם משותקים: לא מסוגלים להשמיע קול ולא מצליחים לזוז.
פענוח: ברוב המקרים אתם לא מרוצים ממשהו בחייכם אבל לא יודעים איך להתמודד עם כך. חשוב לאתר בחיים את הסיטואציה בה אתם חשים חסרי אונים ולטפל בבעיה זו.

עירום בציבור: אתם עולים על אוטובוס או במקום ציבורי אחר כאשר אתם עירומים לגמרי.
פענוח: חלומות מסוג זה מופיעים אצל אדם שחש עצמו פגיע במידה מסוימת.
הרמזים על מהות החלום מונחים במקום שבו אתם נמצאים בחלום, ותגובת האנשים למעשיכם. אדם יכול לחוש דחוי במקום עבודתו, והחלום מרמז על כך.

פנטזיה: יש לכם פנטזיה אירוטית משונה על אדם לא צפוי, אתם מבצעים אקט מיני עם מישהו שאף פעם לא התייחסתם כלל אליו, לדוגמה: הפקידה החנונה מהמשרד.
פענוח: חלום אירוטי על מישהו, מבטא את הרצון הפנימי שלכם להיות נאהבים על ידו או לפחות לקיים איתו יחסי מין.
אבל לפעמים החלום מסמל שהאדם חושק בתכונה מסוימת של מושא החלום, או חושש מתכונה מסוימת שלו. חלום כזה משקף גם חשש מבלגאן שבו מצויים חייכם.

טביעה ונפילה: אנשים רבים חולמים שהם טובעים או נמצאים בנפילה בין שמיים וארץ. אתם מסתחררים ללא שליטה, או צוללים פתאום לאגם, או נופלים מהמיטה.
פענוח: חלום מסוג זה משקף מצב של בהלה אמיתית בחיי החולם: חובות כספיים, משבר רגשי עם בן זוג, או חרדה מאירוע מסוג אחר.


חלמתם חלום ואתם רוצים להבין את המסר שלו? 
אתם מוזמנים להתקשר ל
מרכז המומחים של ישראל בטלפון 072-3401010

 
למאמרים נוספים:

מסרים בחלומות המנבאים מחלות - חלק א'

מבוא לסיוטים

סיוטים - איזה מסר הם מעבירים לנו?

מהם סיוטים?

מסרים בחלומות

מחקר: נשים סובלות מסיוטים יותר מגברים

חלומות נבואיים



אריק בלום - כותב ומרצה בנושא: "הומור מחזק את הנפש".
ליצירת קשר:
[email protected]  |  0545-727188 / 09-7431744