חלומות נפוצים (חלק ב'): אירועי חולי/פציעה או לידה

מאת: אריק בלום | צילום: sxc.hu

חלומות נפוצים (חלק ב'): אירועי חולי/פציעה או לידה

אנשים רבים מאוד חווים בחלומותיהם אירועים קשים בהם הם עצמם או אחרים נפצעים, נהרגים או סובלים מאוד. ניתן לצפות שחלום סיוטי מסוג זה יופיע בשכיחות גבוהה בתקופה של פיגועי חבלה קשים.
ואולם, חלומות מסוג זה פוקדים אנשים החרדים ממחלה או ממוות, או אנשים הסובלים ממחלה קשה.
כאשר בחלום נפגעת דמות אחרת מוכרת לחולם, הרי שהחלום מבטא כמיהה לפגיעה במישהו עוין, או חשש שמישהו מוכר לחולם ייפגע – חשש מאובדן.
חלומות על אסונות משמשים במקרים רבים כאזהרה לחולם, כדי שינקוט בפעולות אשר ימנעו ממנו מצבים קשים כמו אלו המופיעים בחלום.
אנשים מתעוררים אחוזי בהלה מחלומות כאלו. הדבר החשוב הוא לא להתעלם מהמסר שהחלום מנסה לשדר – למשל לכל מי שאוכל תזונה לא תקינה, לכל מי שמשתולל בנהיגתו בכבישים, לכל מי שלוקח סיכונים או מצוי במתחים מיותרים בעבודה ועוד: נחוץ שינוי בהתנהגות.

המשותף לאלביס פרסלי
אדם החולם על מותו של אדם מפורסם, צריך לומר מה הוא חושב על אותו אדם, ולבחון אם התכונה שייחס לאותו אדם היא זו המפריעה לו בחייו שלו עצמו.
לדוגמה: אדם חלם על מותו של אלביס פרסלי, אותו זיהה כרודף נשים. זו תכונה שאפיינה את החולם בצעירותו, וכעת כל זאת נעלם עם התבגרותו.
אדם יכול לחלום על מוות כאשר הוא מטפל בקרוב סיעודי אשר נמצא במצב קשה ביותר. החלום מסייע לאדם להתמודד עם מצב של מוות קרב.
תמיד חלום סיוטי יכול גם להתייחס ל"פציעה" נפשית, המטרידה את האדם כתוצאה מחוסר פעילות או כעסים ביחסים עם אנשים אחרים.
מוות או פציעה בחלום הם סימבולים עם הנחיה לאדם לבדוק ולהתמודד עם כאבים, כאשר כל פציעה או מוות המופיעים בחלום, יכולים לסמל פגיעה רגשית במציאות.
אדם החולם שהוא עצמו נפגע או מת, צריך לבדוק מה חסר לו בחייו שלו. הוא צריך לשנות את צורת חייו והתנהגותו במטרה להגיע לשליטה טובה ביותר בחייו.

מום מסמל חסך
כל פציעה מטילה מום או מגבלה על הדמות המעורבת, מה שמעיד על חסך כלשהו: אדם הסובל מחוסר ביטחון ומיחס מזלזל מצד אחרים, יכול לחלום שדורסים ורומסים אותו.
על אנשים הסובלים ממחלה עם חום מאוד גבוה, נוהגים לומר: "היו לו סיוטי לילה", כאשר הכוונה היא שהיו לו חלומות סיוטיים הקשורים במחלתו.

תינוק מסמל התחדשות
במקביל לחלומות הפציעה והמוות, רבים מאוד חולמים על לידת תינוק חדש או על תהליך ריפוי, מה שמסמל תמיד אירוע של התחדשות: פרויקט חדש, עבודה חדשה, היכרות עם אדם חדש ועוד מקרים של שינויים חיוביים בחיי האדם.
אישה בהיריון מן הסתם תחלום הרבה חלומות בנושא משמעותי זה של חייה. תינוק גם יכול להתייחס לאישיות הפנימית של האדם, החשה נוחות או זקוקה לסיוע.
אדם אופטימי, המקווה להצליח בפעולות שהוא עושה, יחלום גם חלומות נעימים, כאשר כל ריפוי מסמל השתפרות והתקדמות לכיוון הרצוי.

למאמרים נוספים:
חלומות נפוצים (חלק א'): נרדפים או נאהבים

שיטות להזמנת חלומות

קרובי משפחה בחלום


חלמתם חלום ואתם רוצים להבין את המסר שלו? 
אתם מוזמנים להתקשר ל
נבחרת המיסטיקנים של ישראל בטלפון 072-3401010

אריק בלום - כותב ומרצה בנושא: "הומור מחזק את הנפש".
ליצירת קשר:
[email protected]