חלומות על פסח - בחירה בהתחדשות רוחנית

מאת: דפנה ביסמוט

חלומות על פסח - בחירה בהתחדשות רוחנית

ימים אלו לפני חג הפסח מהווים ימים של התבוננות וניקיון פנימי. החג נועד להזכיר לכל אחד מאיתנו את החרות האישית ואת כוחה של הבחירה. נעסוק כאן במספר חלומות שנוגעים בתהליך החיבור לנקודת האור החדשה שבתוכנו וליכולת הבחירה.

נתינה ושחרור מעבדות
חלום: "חלמתי שמבקשים ממני מצות של פסח. אני מחפשת ונותנת את מה שנשאר, חתיכות קטנות, והם ממש מתנפלים על חתיכות המצה".
הפירוש: אנו מצווים לתת מעצמנו לעניים, ונתינה מתוך רצון היא ברכה שמזכה את הנותן עצמו בשפע. החולמת מגלה את הנתינה שבה לנזקקים ואת הרגישות לחוסר ולעוניים של אחרים. המצה היא לחם של פסח וחלוקתה לאחרים תאפשר לחולמת שפע בחייה.

משה רבנו
חלום: "בחלומי ישבנו בעיגול מספר אנשים, בעיקר גברים. התעסקנו בסוגיה בתלמוד, חזרתי ואמרתי את כוונת הסוגיה, משהו על התעקשות מסוימת בשביל דבר תורה/מצווה לשם שמיים. הרב אמר לי כל הכבוד ובזכות התשובה משה רבנו איתי, מודה לי ונותן לי מלכות - את כתר המלכות".
הפירוש: הופעת משה רבנו בחלומות מסמלת דמות אנרגטית שמלווה ומדריכה את החולם. משה מסמל לחולם את היכולת להשתנות ולהתמודד בתהליכים שמטרתם העצמה אישית ורוחנית. בחלום שלהלן משה מופיע כבסיס שעליו נשענים רבים מצדיקי העם היהודי שלמעשה שייכים לבסיס נשמתו של משה. הצדיקים נעזרים באנרגיה של משה רבנו לצורך:
מידעים בנושא דת ואמונה שמתקבלים ומתגבשים כדרך חיים.
חיזוק האמונה של העם בבורא כבסיס להמשכיותו של עם ישראל.

יציאת מצרים
חלום: "בחלום הים היה שקט ורגוע כשפתאום אני רואה מערבולת והים מתעוות, ואז לפתע הים פשוט נחצה לשניים ממש כמו ביציאת מצרים".
הפירוש: יציאת מצרים היוותה תהליך התגבשות פנימי שעם ישראל עבר כעם סגולה. העם נדרש לוותר על הרגליו והתנהלותו כקורבן בעבדות, וללמוד לקבל אחריות, להתנהל כעם בעל שאיפות ומטרות, והוכחת העשייה ברמת הפרט והקבוצה. חלומות על יציאת מצרים מסמלים את התפתחותו האישית של החולם מאדם תלותי חסר חוט שדרה וקורבן, לאדם בעל רצונות חופשיים, הגדרה עצמית ובחירה חופשית - יציאה מחושך לאור. הים שחצו בני ישראל הוא ההוכחה ש"אין דבר העומד בפני הרצון". הים בחלום מייצג את עולם הרגשות וחצייתו מסמלת לחולם אפשרות שנפתחה לו משמים לעמוד על רגליו, להתחבר לאדמה וליציבות, ובחצייתו של ים סוף העם שוחרר סופית מכבליו של פרעה.

חלום נוסף: "אני מהווה חלק מקבוצה גדולה שצועדת וכל אחד נושא את רכושו עליו. תחושה של יציאת מצרים או מסע לחיפוש עצמי. מסביבנו הנוף משתנה כל הזמן, ועלינו להר. כשהגעתי לפסגה ראיתי על פסגה אחרת רועה צאן לבוש כבימי התנ"ך. ירדנו מההר והגענו למעבר שמשם היינו אמורים להיות משוגרים הביתה ע"י מתקן יירוט. דודתי יורטה ראשונה ואח"כ אמי עלתה למתקן, ובגלל תקלה טכנית הורידו אותה, ואז הגיע תורי. כשהייתי כבר מוכנה הגיע פתאום אחראי או מפקח והוריד אותי ולא הסכים שיירטו אותי, ואז התעוררתי מאוד מוטרדת".
הפירוש: הסבר נוסף לחלום על יציאת מצרים, שהוא מהווה סימבול לתהליך רוחני עוצמתי שעובר החולם, שחווה את השייכות לקבוצה רוחנית, כשהלמידה באה להעצים את נשמתו ולממש את ייעודו. מתקן היירוט בחלום מדגיש לחולם את "הכלי" שבאמצעותו הוא עולה למימדים הגבוהים ואף חוזר לכאן, לגשמי חזרה.

מעמד הר סיני
חלום: "חלמתי כי אלוהים נגלה בפני, והוא לוקח את לוחות הברית בחזרה לשמיים. ראיתי את לוחות הברית עולים למעלה, כשצד ימין שלהם (מצוות שבין אדם למקום) מוארים באור חזק, והצד השני חשוך".
הפירוש: לוחות הברית הן בסיסה של התורה ומהווים מסמך המעיד על ברית בין אלוקים לעם ישראל. החלום מסמל את החיבור מחדש של העם והאמונה בבורא.

עבודת ניקוי פנימית לשם שינוי בחיים
חלום: "אני נוהגת בערב פסח ולפתע משטרה חוסמת את הכביש עקב תאונות. אני זועקת 'שמע ישראל, אדוני אלוקינו אדוני אחד' ורצה לחפש את בעלי ברכבים, מרגישה הקלה שהוא לא מעורב. לצידי עומדים חרדים הכועסים שהחג עומד להתחיל והמשטרה לא משחררת את התנועה. אני אומרת להם לא לכעוס כי הכל מבורא עולם. הכביש נפתח ואני נוהגת בטנדר ושוב אנחנו מתעכבים בדרך לחג כי מישהו חיבל ופרק את הדלת של הטנדר. אני מתעוררת משינה בבית שיש בו אנשים ואני לא מזהה את הבית. אני חושבת שאני מזהה חברה, אני קוראת לה וזו לא היא. אני יוצאת מהבית ונוהגת ברכב, לא שמה לב וסוטה מהכביש".
הפירוש: החלום מסמל את הסיבה העיקרית לבלבול שמוביל לחיפוש פנימי, חוסר איזון בחייה הנוכחיים של החולמת, שמובילה אותה לשינוי. חוסר האיזון יוצר אי התאמה, אובדן שייכות וחיפוש אחר מקום חדש שיוביל לביטחון ושייכות. החולמת נוהגת בערב פסח וסוטה מהכביש ומחפשת דרך אחרת מתאימה וחוששת מתאונה. החלום מבהיר שהחולמת מודעת לצורך בשינוי מיידי במסגרת חייה הנוכחיים. החלום בא להדגיש בפניה שעד שהיא לא תערוך עבודה פנימית ותתחיל בשינוי, היא לא תצליח לחגוג את החג שלה - החירות של עצמה.

חלום על התחדשות רוחנית פנימית שמוביל לשינוי
חלום: "חלמתי שבבוקר אני רואה את החברה הטובה שלי ישנה לידי ולא הבנתי מה קרה. היא קמה והחלה לשפוך מים בבית שלי, לנקות אותו עם מים/ לטהר אותו".
הפירוש: על מנת שנוכל לממש את עצמנו ולהאיר את חיינו, עלינו להיות מודעים לכלי שאוגר בתוכו את כל החוויות שאנו חווים במהלך חיינו. כלי זה הוא תת המודע שלנו שאוגר חוויות שמובילות להתנהגות שלנו בחיים. כדי שנוכל להאיר את נשמתנו, עלינו לנקות את המקומות שבתוכנו שחווים כאב, שנאה כעס ואובדן. תהליך הניקוי הפנימי מאפשר לתודעה חיובית להיכנס ולהעצים את מחשבותינו והתנהגותנו.
בחלום שלהלן החולמת מפרשת דרך חברתה את הצורך לעבור תהליך של ניקוי פנימי, שיאפשר לה סדר בחייה. הבית מסמל את האני הפנימי של החולמת.
חג שמח!


למאמרים נוספים:

חלום פרעה - המרכבה של יוסף

סימבולים דתיים-יהודיים בחלומות


דפנה ביסמוט היא מטפלת הוליסטית רב-תחומית ומדריכה רוחנית המתמחה בחלומות, הילינג, תקשור, שחזור גלגולים, דמיון מודרך, חשיבה חיובית, מודעות עצמית, אנרגיות, קריסטלים ותמציות.

חלמתם חלום ואתם רוצים להבין את המסר שלו? 
אתם מוזמנים להתקשר למרכז המומחים של ישראל בטלפון 072-3401010