חלום מבולבל

מאת: ענת אביב כהן | צילום: sxc.hu

חלום מבולבל


קרה לכם שחלמתם חלום מבולבל? לא מובן? וכשהתעוררתם זכרתם אותו היטב, ניסיתם להבינו ולא הצלחתם?
הכל היה מבולבל בחלום, הייתם במקום לא מוכר, עם אנשים לא מוכרים, ופתאום אתם במקום אחר עם אנשים מוכרים - ואז שוב פעם בחלום הכל משתנה, מתבלבל כביכול, קופץ ממקום למקום... אתם מתעוררים מהשינה, זוכרים היטב את החלום אבל לא מצליחים להבין את פשרו.

הכל קשור בנפש
לפי מחקרים, כל החלומות קשורים לנפשו של האדם. חלום מבולבל מופיע כשהאדם מבולבל, עומד בפני צומת דרכים ואינו יודע מה לעשות. ברגע שהאדם לא מאוזן מבחינה נפשית, מטרידות אותו בעיות ודאגות - הוא אינו יודע לאן לפנות, הוא חושב על כל הדברים ביחד, וזה מתבטא בחלומו.
כשאתם חולמים חלום מבולבל שאינכם מבינים אותו, זהו סימן שחייבים לשים לב – אלו אותות, סימנים שמופיעים בחלום לבקשת החולם, כך שישים לב למה שקורה בחייו. להסתכל על הדברים לעומקם, לנסות לעשות סדר ולחפש פתרונות. חשוב לא לברוח ולא להגיד "איזה חלום שטותי".

החלום המבולבל הוא חלום מתנה, שמגיע לחולם בכדי שיוכל לעבור תהליך של הסתכלות פנימה, על כל הדברים שמפריעים לו ומטרידים אותו. החלום המבולבל הוא סימן טוב. הוא קריאה למיקוד ומציאת פתרונות בכדי שנשמתו של האדם תמצא את דרכיה, ושהחולם ימצא את האיזון בחייו.

אז מה עושים?
הפעולה הראשונה שצריכה להיעשות כאשר חולמים חלום מבולבל, היא לקחת דף ולרשום את כל שזכור מהחלום. לאחר מכן לרשום בדף ליד, את כל הדברים שמטרידים ומדאיגים מתוך החלום – את הדברים הקטנים ואת הדברים הגדולים, את הקלים ואת הכבדים.
החולם חייב להסתכל על הרשימה ולהכינה בצורה כנה ומעמיקה. עליו לעבור על כל הפרטים ביחד בכדי שיוכל להעלות למודע את כל הדברים שמפריעים לו ומטרידים אותו.

בשלב השני על החולם לבדוק את סדרי העדיפות שלו. אם ברשימה מופיעים מספר דברים כגון דאגה לבן משפחה קרוב, דאגה לפרנסה, דאגה לתשלום החובות וכו', יש למספר את פריטי הרשימה כך ש-1 יהיה מספר של הבעיה המדאיגה ביותר, 2 פחות וכן הלאה.

בשלב השלישי, לאחר שהעלינו את הפרטים למודע, ביררנו עם עצמנו מה הכי חשוב ומדאיג ומה פחות, יש לרשום בדף נוסף, כמה שיותר אפשרויות לפתרון.
מומלץ להשתמש בדמיון וביצירתיות. לדוגמא:
דאגה לבן משפחה קרוב - לשאול לשלומו כל יום; לנסות לעזור לו כמה שניתן; להקשיב לו...

זמן קצוב לדאגות
חשוב לזכור שכולנו נמצאים בשגרת היום-יום ועסוקים בעבודה, משפחה, לימודים, ועוד ועוד. על כן חשוב להקצות זמן להתמודדות עם הדאגות המופיעות.
לדוגמא: בערב בין השעות 18:00 ל-19:00 אוכל לתת מקום לטיפול בדאגות שלי. כרגע אני בעבודה, וכאשר אני חושבת ודואגת, אינני מרוכזת בעבודה או בכל דבר אחר שאני עושה.

כשעולות מחשבות מטרידות לגבי החלום, חשוב להחליפן במחשבות טובות, אופטימיות ושמחות. אפשר לראות בדמיון באותו רגע: חיוך של ילד, בלונים, צבעים, שמחה וכו', ולהשאיר את אותה דאגה לשעה מסוימת ביום, כך שלא תלווה אותנו לאורך כל היום.
מומלץ לנסות לא לברוח, אלא להקצות זמן מסוים שניתן יהיה לבחון בו את הדברים לעומקם ולנסות למצוא פתרונות יצירתיים.

חשוב לי לשתף אתכם שהדרך הזו עזרה למטופליי וגם לי באופן אישי, בכדי להבין, להסתכל פנימה ולהיות מודעת בכדי שאוכל להתקדם הלאה.
שולחת לכם אור ואהבה!

 
למאמרים נוספים:
טכניקות לזכירת חלומות

איך לזכור חלומות

השיטה לרישום חלומות

מסרים בחלומות


ענת אביב כהן (ענתי) היא 
מתקשרת וקוראת בקלפי טארוט, מטפלת ברייקי, דימיון מודרך, פתרון חלומות והומור כדרך חיים.
לשיחה אישית דיסקרטית עם ענתי, חייגו כעת למרכז המומחים של ישראל
טלפון: 072-3401010 שלוחה 58,