מבוכים ודרקונים - גם בחלומות

מאת: זוהרית רובין | צילום: sxc.hu

מבוכים ודרקונים - גם בחלומות


"מבוכים ודרקונים" הנו משחק תפקידים נפוץ, בו נעשה שימוש במיניאטורות. מנחה המשחק אחראי על הגדרת "העולם" ומספק לשחקנים הרפתקאות שונות, כאשר השחקנים מגלמים דמויות שונות בתוך העולם אותו מתאר שליט המבוך.

משחק התפקידים הזה הנו משל לחיים עצמם: גם בחלומות נפגוש את ה"מבוך" - כמשל המייצג אתגרים וחיפוש פתרונות - וכן את ה"דרקונים", כמשל המייצג את הפחדים שלנו, את המכשולים בדרך אל המטרות, ואת הספקות שבתוכנו, שלעתים מקבלים ממדים מפלצתיים ודרקוניים.

הפתרון מופיע בחלום

מוטיב המבוך בחלום משותף לחולמים רבים, והוא מופיע בתקופות של בלבול בחיינו, תקופות שבהן הדרכים אל המטרות נראות מורכבות, לעתים כמבוי סתום "ללא מוצא" שאינו מוביל לשום מקום.

חשוב להקשיב לסיפור החלום כולו, על מנת להבחין לאילו תחומים בחייו של החולם קשור המבוך. הפרטים הנלווים לחלום יספקו לנו אינפורמציה חשובה כהדרכה למציאת פתרונות. ברוב המקרים מופיע בחלום הפתרון שהאדם מצא במהלך החלימה. הפתרון בחלום הוא משלי/סימבולי. פתרונות אלה מופלאים בתבונתם.

להלן קטעים מתוך חלומות עם מבוכים ודרקונים. חלומות אלו הם מהסוג ה"משחרר", שנועדו להציף את החוויה הרגשית, לפרוק ולשחרר את המתחים האגורים בנו, לטובת בריאותנו הנפשית.

"מבוך חונק": "בחלום אני מעוניינת להגיע ליעד מסוים, וכל דרך שאני מנסה, מביאה אותי למבוי סתום, ואיני מצליחה להגיע למקום. אני נמצאת במבוך ומרגישה חנוקה. לאן שאני פונה עומד בפני קיר ומשם אין לי לאן לזוז. החלום חזר אצלי בכמה לילות"...

"דרקון סמרטוטים במבוך": "חלמתי שאני מסתובבת במבוך ללא מוצא... התחלתי לחפש בבהלה את הכיוון וכל דרך הובילה שוב ושוב לקיר. מלמעלה ראיתי פנים של דרקון ענק שעוקב אחרי בעיניים הגדולות שלו. רציתי לחמוק מהמבטים שלו, פחדתי ממנו ובמקביל נלחצתי לצאת משם. באיזשהו שלב ראיתי את עצמי מלמעלה... הדרקון הפך להיות קטן, ראיתי גם אותו מלמעלה, ומשם הוא נראה כמו בובת סמרטוטים"...

"מבוך בלונה פארק": "בחלום אני בלונה-פארק ענק, איכשהו מוצאת את עצמי נקלעת למבוך שאין ממנו מוצא. אני מנסה לקרוא לשומרים, לאנשים, אך אף אחד לא רואה... נדמה לי שאולי סגרו והלכו, ואין אף אחד חוץ ממני. אני מסתובבת ומסתובבת והייאוש נוראי! אין מוצא! איני יודעת איך זה קרה, אבל בהמשך גיליתי שאני יכולה לקפוץ, לנתר גבוה... אז אני מתחילה להתאמן בניתורים גבוהים, ולבסוף מוצאת עצמי בחוץ"...

"מבוך לאוצר": "הייתי עם חבורה של אנשים במשחק של "חפש את המטמון", וכל זה התנהל בתוך מבוך ענק... מצאתי את עצמי מגיע למרכז המבוך ומשיג את כולם. מצאתי את האוצר, שהיה בתיבה גדולה. ניסיתי למצוא את הדרך חזרה, כשאני סוחב את התיבה הכבדה, אבל לא מצאתי. הרגשתי שכבר מחשיך ואני מאבד את הכיוון ואת האנשים. בסוף אני משאיר את האוצר ומוצא חריץ שדרכו השתחלתי החוצה"...

סיכום: הבמאי הפנימי שבתוכנו, תת-המודע, מספר לנו בדרכו המופלאה על המבוך הרגשי שאתו אנו מתמודדים, ואף מעניק לנו מבט גבוה למוצא/פתרונים. חלומות פז מבורכים!

 

רוצים להתייעץ עם מומחה לפירוש חלומות בנוגע לחלום שחלמתם?
הנכם מוזמנים להתקשר למרכז המומחים של ישראל בטלפון
072-3401010
, 
.



מאמרים נוספים:

מי באמת נמצא בחלום - המודע או תת המודע?

החלום ככלי אבחון ויעוץ

איך להתמודד עם המפלצת בחלום שלכם





זוהרית רובין, יועצת ומטפלת באמצעות חקר החלומות - מרצה, מלמדת קורסים, מעבירה סדנאות חווייתיות, מנהלת פורום, מטפלת הוליסטית - בחלימה, תרפיה בתנועה ובהבעה יצירתית.
לאתר הבית של זוהרית רובין