גורל

מאת: ASKme שירות ייעוץ מיסטי טלפוני. צילום: FreeDigitalPhotos.net

גורל

האם לאדם גורל קבוע מראש?

שאלה זו היא אחת מהשאלות העתיקות ביותר. הדתות עוסקות בשאלה זו, וכך גם הפילוסופיה. שאלה זו נוגעת לעתידו של האדם ולתפקיד הגורל בחייו.

התשובות לשאלה זו רבות והן נעות משלילה מוחלטת של תפיסת גורל בחיי אדם ועד לתפיסות הרואות בגורל את חזות הכל. "הכל מן אללה" היא תשובת המאמין המוסלמי למה שקורה לו בחייו, והכוונה היא שכל דבר גזור מראש וידוע בידי האל.

הדת היהודית פחות פטאליסטית מהאיסלם ומאמינה בחופש בחירה של אדם וביכולתו לכוון את חייו במידה מסוימת. התפיסה הפטליסטית גורסת כי לכל אדם יש גורל קבוע שנגזר עליו מראש על ידי כוח גדול ממנו (בדרך כלל האל), וכי יש לו רק דרך אחת לנוע בחייו וזאת בהתאם לגורלו. בין שתי התפיסות הללו, של גורל קבוע וחופש בחירה מוחלט, ניצבות כמה תפיסות מיסטיות.

גורל ובחירה

המשפט הידוע של רבי עקיבא אומר: הכל צפוי והרשות נתונה. לכאורה קיימת במשפט זה סתירה, אך קריאה מדוקדקת מראה לנו כי כוונת המשפט יכולה להיות כזו שאומרת כי הכל צפוי שיקרה (כל דבר שהוא) אך הרשות נתונה לאדם לבחור את דרכו שלו.

תפיסה זו מקובלת גם בשיטות מיסטיות שונות ואחת מהן היא האסטרולוגיה. אסטרולוגיה היא שיטה שבה למיקום כוכבי השמיים יש השפעה מכריעה על חיינו ועל רגע הולדתנו ובהמשך יהיו לגרמי שמיים אלה השפעה על מהלך חיינו. את הזמן מחלקת האסטרולוגיה למזלות שונים שמאופיינים בתכונות אופי שונות שניתן להיעזר בהם. כלומר, האסטרולוגיה מאמינה כי לאדם גורל מסוים, אך שביכולתו לבחור מתוך מגוון מסלולים שמתאימים לגורל זה ועל ידי כך לשלוט בחייו באופן מעשי.

שיטות מיסטיות רבות פועלות בצורה דומה, וכאשר המיסטיקאי מבחין במגמות ובכיוונים מסוימים של האדם ומתריע עליהם, הוא בעצם מכוון את האדם לעבר תבנית פעולה מסוימת שמתאימה לתכונותיו ולאופיו.

כיצד גורל ואסטרולוגיה מסתדרים יחד

כדי להגיע לרמה רצינית של תחזית אסטרולוגית אין מספיק לקרוא את ההורוסקופ בעיתונים. כדי שהדברים יהיו מכוונים אל האדם הספציפי יש לערוך לו  מפה אסטרולוגית מפורטת ואת זאת ניתן לעשות על ידי ידיעת נתוני הלידה שלו כמו יום ושעת הלידה ומקום הלידה. שלושת הנתונים האלה מצביעים על מיקום מסוים של הכוכבים באותו רגע ובעזרתם ניתן לקבוע דברים רבים אודות האדם. כאשר אדם נמצא בצומת חשובה בחייו או שהוא מתחבט באשר לדרך הנכונה שעליו לפעול בנושאים שונים הוא יכול להיעזר באסטרולוגיה כדי לקבל הכוונה לדרך הנכונה עבורו. את הדרך עצמה יעשה האדם לבדו ועל ידי כך יקבע את המשך הסיפור שלו. גורל יכול להיתפס כדבר מה שמראה כיוון מסוים בחייו של אדם על פי תכונותיו ואישיותו, אך יהיה זה האדם שיקבע את הגורל סופית במעשיו.

 

כנסו לאתר לשיחה אישית עם מומחים רבים נוספים בתחומי התקשור,    ASKme נבחרת מומחי המיסטיקה של ישראל מייעצים ונותנים תשובות בכל תחומי התקשור והמיסטיקה בטלפון : 072-3401010
למאמרים נוספים:
חלמת שהשיניים שלך נופלות...?
חלומות על בגדים, לבוש ועירום - חלק א'
חלומות על מוות - שינוי בחיים