סיבות נפוצות להפרעות שינה

מאת: דר. זיו מאיר

סיבות נפוצות להפרעות שינה

מטופלים שונים הגיעו אליי לטיפול בעקבות נדודי שינה, חוסר יכולת להמשיך לישון לאחר שהתעוררו, או כאלה המתעוררים קבוע בשעה מסוימת בלילה גם כאשר הם עייפים ביותר. תופעות אלה הייתי מחלק למספר סוגים:

הסוג הראשון הם כאלה, המתעוררים מסיוט כלשהו קבוע החוזר להם אחת לזמן מה, הם מתעוררים בפחד, לוקח להם זמן מה להתאושש ולהמשיך לישון.

הסוג השני הם כאלה, המספרים כי בכל לילה בשעה קבועה הם מתעוררים משנתם, מבלי יכולת להמשיך לישון, אלא רק לאחר שהם קמים מהמיטה, עורכים סיור בבית, רק לאחר מכן הם יכולים לשוב למיטה ולישון. רבים מהם ביקרו במעבדות שינה, בניסיון להתחקות אחר בעייתם אולם ללא הועיל. אכן מעבדות השינה איששו את תלונתם אך לא מעבר לזה, הבעיה נותרה כפי שהייתה.

הסוג השלישי הם כאלה, המתעוררים משנתם ומדווחים כי חלמו על דמויות שנפטרו וזוכרים את החלומות.

הסוג הרביעי הם כאלה, המדווחים "אני מתעורר עייף מהשינה ואיני יודע מדוע". התברר כי במעבדות השינה אותו אדם מתעורר לא יותר ולא פחות ממאתיים וחמישים פעם בלילה, לדבריו הוא לא חש בכך כלל, אולם במעבדה גילו לו זאת, הוא עצמו חש רק מידי פעם כאילו הוא מתעורר פעם או פעמיים בלבד בלילה מקוצר נשימה. לדבריו בחיי היומיום אין הוא סובל כלל מקוצר נשימה והוא בריא לחלוטין רק שהוא מתעורר עייף.

הסוג החמישי הם כאלה, המתעוררים משנתם בעקבות חלום, הם זוכרים את החלום לזמן מה ונרדמים שוב. בבוקר הם זוכרים שחלמו דבר מה אולם לא זוכרים את החלום.

הסוג השישי הם הורים, אשר לפתע מתעוררים משנתם וממהרים למיטת התינוק לבדוק אם הכל בסדר אצלו.

חלמתם חלום ואתם רוצים להבין את המסר שלו? 
אתם מוזמנים להתקשר ל
מרכז המומחים של ישראל בטלפון 072-3401010


למאמרים נוספים:

מסרים בחלומות

טיפים לפירוש ולפענוח חלומות

סמלים מוזרים בחלום

* מתוך ספרו של ד"ר זיו מאיר "החלום והפרעות שינה"