מסרים בחלומות המנבאים מחלות – חלק א'

מאת: אריק בלום | צילום: sxc.hu

מסרים בחלומות המנבאים מחלות – חלק א'


אנשים רבים מתעוררים בבעתה, שטופי זיעה כתוצאה מחלומות סיוטיים. שנים רבות אנשים חקרו את הסיבות והמסרים לחלומות סיוטיים. מסתבר שחלק מחלומות האימה משמש כקתרזיס – השתחררות מפחדים, הרגעה מחרדות.
חלום סיוטי משקף את האישיות של האדם, את הפחדים שלו. אדם שסובל מכעסים ופחדים, יחלום יותר חלומות סיוטיים מאדם אחר רגוע ושליו.
חלום סיוטי יכול לרמוז על אירוע עתידי, משדר מסרים של אזהרה. רבים בישראל חולמים על פיגועים, כולל מיקום התרחשות מדויק.
נושא החוזר על עצמו פעמים רבות בחלומות סיוטיים, מאותת לאדם על חרדה שצריך לטפל בה, או בעיה גופנית. הנפש לא מצליחה להתמודד עם הפחד המציק. כדי לפתור את הבעיה, צריך להתמודד עם החרדה במצב מציאותי ברמת המודע.
יתכנו חלומות סיוטיים בהם החולם מעורב אישית, ובאחרים הוא צופה מן הצד בסבלם של אחרים.
חלום יכול לנבא מחלה שטרם אובחנה קלינית. פרויד ואחרים חקרו את הנושא והוכיחו במקרים רבים, שאנשים שחלמו חלומות סיוטיים סבלו ממחלות קשות שהתגלו לאחר מכן.

המטוס שדימה את הגוף

מארק איאן בראש קם מבועת ורדוף סיוטים, ועבר בין רופאים שטענו שהוא בריא ושלם, עד אשר התגלה לפתע בגופו גידול סרטני. בספרו "חלומות מרפאים" (הוצאת מודן), בראש מתאר את החלומות המנבאים מחלה. הוא מתאר את חלומותיה של אלן, אשר בעקבותיהם הלכה לבדיקות שאיתרו אצלה גידולים שפירים. אלן חלמה שהיא נמצאת במטוס מיושן הממתין על המסלול. מחוץ לחלון נגלית לה אשה המנסה להזהיר אותה ממשהו. היא נרגשת מאוד, חובטת בחלון, והמטוס מתחיל לנוע על המסלול. האישה רצה לצד המטוס, וידית בגוף המטוס נתפסת באישה. האישה מתחילה לרוץ מהר יותר ומאבדת את כפות רגליה מהשחיקה הרבה במסלול... בנקודה זו אלן התעוררה בבהלה.
אלן סבלה באותה תקופה מגידולים שפירים ואובדן תחושה קל בכפות רגליה. דימוי המפתח היה המטוס המסמל את גופה הנע הלאה במסגרת חייה, כאשר האשה שרצה בסמוך למטוס מנסה להזהיר אותה.
בחלום נוסף, היא חולמת שהיא עצמה מטוס מטען, שבתוכה מוטען כלי רכב צבאי גדול וכבד. המטען הכבד לא מאפשר למטוס להמריא, ומוכרחים לסלקו. אלן פנתה לבדיקות נוספות, שגילו כי המטען הכבד מסמל גידול סרטני בבטנה. הגידול סולק בניתוח לפני שהתפשט בגופה.

סיוט שנובע מפחד נפשי

אדם שחולם כל הזמן שמנסים לרדוף אחריו ולפגוע בו, סובל מבעיית אמון באנשים אחרים. הקושי להתמודד עם בעיה זו מוביל להדחקת הנושא ולהופעתו המחודשת בחלום.
אנשים חולמים לעיתים שמישהו פורץ לביתם. פריצה היא אירוע שגרתי, ולכן יש לו קשר למציאות. החלומות הסוריאליסטיים (עכבישים, נחשים ועוד) הם פחות סבירים במציאות מהחלומות הריאליסטיים. בדרך כלל חלום סיוטי הוא חלום פיקטיבי שנובע מפחד נפשי:
* אדם יכול לחלום שהוא נכשל במבחן שצפוי לו למחרת, או לפני יום גיוס.
* אדם שחולם על קרוב משפחה שמת באירוע המופיע בחלום, מבטא פחד טבעי, אשר ברוב המקרים לא מתממש במציאות.
* נשים רבות בהיריון חולמות על הפלה או לידה קשה, והחלום משקף ניסיון להתמודד עם פחדים.

אדם חלם על מחטים הננעצים בצווארו, כאשר החלום חזר על עצמו ברצף של לילות. רופאיו טענו שהוא סובל ממתח נפשי, אך הוא התעקש על בדיקות נרחבות, ואז אותר מבעוד מועד גידול סרטני בצווארו בבלוטת התריס. הוא גם חלם שמנתח סיני שולף קליע מצווארו, ואכן כעבור מספר חודשים רופא סיני ניתח וסילק גידול מצווארו.
החלום ניבא מחלה קשה וגם ניבא את שיטת הטיפול, והאדם ניצל מכיוון שהחליט לא להתעלם מהמסר שנשלח אליו בחלום.
חלומות רבים מאוד מסוג זה מוכיחים שקיים קשר בין הגוף והנפש. הרופאים לגלגו על חלומותיו, אך חוקרים הוכיחו במחקרים רבים מאוד שיש ממש במסרים המועברים אלינו באמצעות החלום, כמו במקרה המתואר.
היפוקרטס, אבי הרפואה המערבית, דיבר על ערכם הרב של החלומות לאבחון ולטיפול במחלות, אך דבריו בתחום זה נשכחו עם השנים. בשבטים אינדיאנים, מרפאי השבט משתמשים בחלומות האנשים כדי לטפל במחלותיהם.

למה הוכנסו סרטנים למרק?

חלום עם מסר משמעותי לאדם, חוזר על עצמו, ובדרך כלל נשאר זמן רב בזיכרון לעומת חלום רגיל שנעלם ונשכח מיד. החלום מנסה לשדר מסר למי ששרוי במשבר קשה בחייו: רפואי, כלכלי ואישיותי.
בחלומות רבים יכולים להופיע דמויות מוזרות, כאשר האדם עצמו נדחק לקרן זווית: יכול להופיע חיזיון גדול מרובה סמלים, והפענוח הוא לעיתים מורכב ומסובך.
יש עדויות על אנשים שחלמו על פצע בחזה, אשר סימל התקף לב קרב. פצעים בבטן שהופיעו בחלום, סימלו מחלות בכבד ובכליות שהופיעו מאוחר יותר. אדם הגיע לרופא וסיפר לו שבחלומו רופא מודיע לו שהתגלה גידול סרטני בגופו ונותרו לו כ-8 שנים לחיות. בבדיקות אובחן אצלו סרטן בלבלב, והוא עבר טיפולים, אך חי פחות מ-8 שנים לאחר מכן.
אחות בבית חולים קנדי חלמה שיש לה סרטן בשד וברחם. היא מיהרה לבדיקות, שאימתו את החלום, והיא נותחה בזמן.
אישה חלמה שהיא מכינה עם ידידתה מרק, והידידה מחליטה להוסיף למרק סרטנים, אך היא מתנגדת לכך. מספר חודשים לאחר מכן האישה נותחה לאחר שאותר אצלה סרטן השד.
רופאים רבים ברחבי העולם דיווחו על מקרים דומים המוכיחים, שהגוף מדווח לאדם על תחילתה של מחלה קשה, והמוח מתריע באמצעות החלומות הסיוטיים.
אנשים חלמו שהותקפו ע"י אדם עם גרזן, שד, מלאך המוות, חיית פרא, או שסתם קיבלו חבטה באזור מסוים בגופם - ובאותו אזור שנפגע אותרה מחלה קשה מאוחר יותר.
חשוב לדעת: לא כל חלום בעתה או סיוטי מעיד על מחלה, וקשה מאוד לאבחן מתי חלום הוא אכן חלום נבואי המסמל מחלה בגוף ומתי הוא חסר חשיבות.


חלמתם חלום ואתם רוצים להבין את המסר שלו? 
אתם מוזמנים להתקשר ל
מרכז המומחים של ישראל בטלפון 072-3401010

 
למאמרים נוספים:


מבוא לסיוטים

סיוטים - איזה מסר הם מעבירים לנו?

מהם סיוטים?

מסרים בחלומות

מחקר: נשים סובלות מסיוטים יותר מגברים

חלומות נבואיים

 

אריק בלום - כותב ומרצה בנושא: "הומור מחזק את הנפש".
ליצירת קשר:
[email protected]  |  0545-727188 / 09-7431744