משמעות הדמויות בחלום

מאת: מערכת Dreams | צילום SXC.hu

משמעות הדמויות בחלום

באופן טבעי, כאשר יש לכם חלום - ישנן לא מעט דמויות שחוזרות על עצמן. כמובן שראוי להבין ולהכיר את המפתח של משמעות הדמויות בחלום כדי שתבינו מה כל דמות מייצגת.
לרוב, כאשר מדברים על משמעות הדמויות בחלום חשוב להבין כי מדובר על האנשים שקרובים אליכם. יש הבדל בין הופעת האב, האם, הסבתא, חבר קרוב, בן זוג, וכיו"ב.
קטגוריה אחרת לגמרי היא של דמויות שאינכם מכירים. קטגוריה זו היא כוללת יחסית, וכפי שנראה בהמשך יש לה משמעות משלה. אז מה כל דמות אומרת?

בואו להבין את משמעות הדמויות
כדי להבין יותר על משמעות הדמויות בחלום, נתייחס לשתי הדמויות המרכזיות ביותר בחיים שלכם - ההורים שלכם. אדם ככל הנראה יחלום לרוב על אביו ועל אמו, יותר מכל דמות אחרת. הדבר גם נובע מכך שאלו הן דמויות שהוא מכיר עוד מראשית חייו, ולכן טבעי שהוא יחלום עליהם עוד מילדות - ועד שהוא עצמו כבר יהיה אדם מבוגר מאד. אז מה האם והאב באים לייצג מעבר לדמות שלהם עצמם?

לפי הפרשנות של משמעות הדמויות בחלום, האם באה לייצג כל מה שקשור לסמלים של אימהות באשר היא. מדובר כאן על דאגה, על מסירות ועל טיפול באחרים. כאשר אתם חולמים על אמא שלכם, אפשר שאתם חשים כי אתם בעצמכם זקוקים לטיפול וסיוע ואינכם מקבלים אותו.
לחילופין, חלום שבו אמא שלכם גוערת בכם או כועסת עליכם, אולי בא לשקף רגשי אשמה שאתם חשים משום שאתם לא מטפלים כראוי באדם אחר. פעמים רבות דווקא כאשר האם באה - הדבר בא לייצג את מערכת היחסים שיש לכם עם הילדים שלכם ולא עם ההורים שלכם, ועד כמה אתם חשים שאתם הורים טובים יותר או פחות.

הדמות השניה היא כמובן דמות האב. האב בא לייצג לרוב רעיונות של סמכות, של ציות ואף של פיקוד. אם אביכם גוער בכם בחלום (עקרון שחוזר בחלומות רבים) אפשר שאתם חשים שאתם בעצמכם לא מספיק סמכותיים בחייכם, ולא רק בהקשר לחיים המשפחתיים שלכם. דווקא הופעת דמות האב קשורה לא פעם ליחסים שלכם במקום העבודה עם המנהלים או עם הכפופים אליכם.

אולם, כשאתם מחפשים מידע על משמעות הדמויות בחלום, לא מדובר רק על ההורים שלכם. לא מעט אנשים חולמים על חברים קרובים בחלומות שלהם. ככלל, החברים הטובים שלנו בחלומות באים לייצג צדדים חזקים באופי שלנו ובחיים שלנו. אלו הם הצדדים שאנחנו חשים שבאים לעזור לנו והם מיוצגים ע"י החברים הטובים. לכן אם החברים הללו נפגעים בחלום - אולי אנחנו חשים איום מסוים על חלק חיובי בחיים שלנו.

ומה עם אנשים זרים?
אמרנו כי קיים חלק נוסף של משמעות הדמויות בחלום - והוא החלק של הופעת דמויות זרות לחלוטין. לפעמים הדמויות הללו יופיעו בחלום כדמויות מוכרות כביכול - בתור חבר טוב, בן זוג או אפילו קרוב משפחה, ורק כשתקומו תבינו כי אנשים אלו לא קיימים.
לעתים בחלום אתם באמת לא מזהים את האנשים הללו ואינכם יודעים מי הם.
מכל מקום, הפסיכיאטר השוויצרי יונג סבר באשר אל משמעות הדמויות בחלום שאינן מוכרות, כי הן מסמלות צדדים שאינם מוכרים באופי שלנו. זהו חלק שיכול להיות אף מעט אפל באופי שלנו, או מעשה שאנו מדחיקים. כאשר דמות לא מוכרת אומרת דבר מה או עושה משהו - אפשר שהדבר מייצג דבר מה שאנחנו משתוקקים בעצמו לעשות, אך לא מוכנים להכיר בכך.



רוצה לקבל פירוש לחלום שלך באופן אישי ומקצועי בלי לצאת מהבית? התקשרו עכשיו לבת שבע דור- 072-3401010 בשלוחה 25, ותיהנו מייעוץ מקצועי ואישי במענה מיידי

למאמרים נוספים:

על חלומות וחוויות חוץ גופיות

פענוח חלומות

טיפים לפירוש ולפענוח חלומות

שפת החלום - שפת הסמלים