איך להתמודד עם המפלצת בחלומות שלכם?

מאת: יוסי כהן

איך להתמודד עם המפלצת בחלומות שלכם?

תחילה נפתח בשאלה שהתקבלה על ידי אחד מהקוראים:
"אמש חלמתי
חלום שנסב סביב חיות. ישבתי לי בפאב קרוב ליער גדול ובקרבת אסם. צעדתי פנימה לתוך האסם, כאילו משהו משך אותי פנימה. האסם היה חשוך לגמרי ויכולתי לראות צלליות של מספר אנשים אשר יצאו מהמקום דרך דלת אשר היתה בצדו השני של האסם.  עצרתי לרגע בעודי בוחן את הסיטואציה.

כעבור מספר שניות ראיתי צל של זאב שחור אשר חולף על פני האנשים שיצאו מהאסם ומדלג פנימה כשהוא רץ לכיווני במהירות כשהוא חולף על פניי ומתנגש בדלת שמאחוריי. לא היה לי לאן לברוח וכמובן שהוא היה הרבה יותר מהיר ממני. כשאני כבול וכלוא, התעוררתי שטוף זיעה ואחוז פאניקה. בהתחשב בעובדה שאני כבר בן עשרים ואחת, אני לא ממש צריך לפחד מחלומות, לא"?

פרשנות לחלום:
להיות רדוף וכלוא יכול להיות מפחיד ביותר, בין אם זה ב
חלום או בעולם האמיתי. בחלומות ישנן דרכים רבות להפוך את הסיוט ליתרון. למרות שהמשמעות האמיתית של החלום יכולה להיות ידועה לחולם בלבד, ישנן גישות שונות לטיפול בסיוטים אשר יכולות להיות אפקטיביות למדי.

למרות שבחיים האמיתיים עדיף לברוח מהרודפים, הגישה הרווחת היא שבחלומות עדיף להתעמת איתם כי בסופו של דבר, מה הם יכולים לעשות לנו? אן ווייזמן מלמדת ילדים בבית הספר היסודי להתעמת עם החלומות והמפלצות שבחלום בדרך של ציורים, כשבציור היא ממליצה להוסיף את ההתערבות הרלבנטית, כמו לדוגמא לצייר מעגל קסמים או כלוב סביב המפלצת. בדרך כלל, הילדים מציירים אקדחים או רובים אשר יורים במפלצות אבל בסיוע של המורה הילדים מתחילים לדבר עם המפלצות ולהתעמת איתן. "למה את מפחידה אותי?" שואלים הילדים והמפלצת עונה (בהדרכת המורה כמובן) ש"אני רק רוצה לשחק".

התרגול בכיתה מסייע לילדים להתעמת עם המפלצת גם בעולם החלומות. וכמו קסם, המפלצת הופכת להיות חברה של הילדים בחלום ולא הסיוט שלהם. כמו בעולם הילדים, גם המבוגרים יכולים לאמץ את אותה טכניקה בעימות עם המפלצת/החיה או הזאב במקרה שלנו, בדיוק באותם דרכים אשר נהוגות בחברות של ילידים.

גרמי טיילור, חוקר חלומות באסכולת ה-Unitarian, רואה את הסיוט כהזדמנות הגדולה ביותר שלנו לצמיחה. מדובר בבונוס אמיתי אם נוכל להפוך את הרודף המאיים למישהו שישתף עמנו פעולה. אפילו בתורה,
יעקב אבינו נלחם במשך לילה שלם במלאך (האם היה זה חלום?). המלאך שבר את רגלו, אבל הבונוס עבור יעקב: הוא מצא את ארץ ישראל.

מוסר ההשכל וההמלצה שלנו עבור חלומות שכאלה:
1. רשמו לפניכם את פרטי הסיוט בחלום בצורה המדוקדקת ביותר האפשרית.
2. היו יצירתיים: מצאו את הבקבוק שיכלא את השד או את הכלוב שיחזיק את הזאב בשבי.
3. שאלו את הרודף אותכם בחלומות: "מה אתה רוצה מאתנו?". אם לא קיבלתם את התשובה הרצויה, הציעו מספר אלטרנטיבות למפלצת.
4. שאלו את המפלצת איזה מתנה יש לה עבורכם. יעקב אבינו לא עזב את המלאך עד שאמר לו את שמו.
5. לפני שאתם נרדמים הבטיחו לעצמכם שלא להיכנע לרודפים אותכם בחלומות.


רוצים להתייעץ עם מומחה לפירוש חלומות בנוגע לחלום שחלמתם?
הנכם מוזמנים להתקשר למרכז המומחים של ישראל בטלפון
072-3401010
, 
.