פירוש חלומות

מאת: מערכת dreams

פירוש חלומות

אין ספק שאחד הדברים שמעסיקים אותנו בשעות הערות שלנו, הם דווקא הדברים שחווינו כשישנו.

יש גישות רבות לתפיסת ה
חלומות: בין אם אתה דוגל ברעיון שחלומות הם המחשבות הנסתרות שלך ובהם התשובות למצבים מהמוח הלא מודע לסיטואציות שמתרחשות במציאות;
או שאתה נוטה לגישה הריאלית יותר האומרת שהחלומות, מבחינה פיזיולוגית, הינם ההד או הצל של פעולת העיבוד הרגשי המתרחשת במוח בסוף היום;
או שהחלום הוא כעין מסע אסטרלי של הגוף;
או שהחלומות הם בשורות או אזהרות ממקורות אלוהיים ושפירוש נכון של החלום מאפשר לאדם החולם להציץ אל העתיד או לפתור בעיות בהווה או לקבל אזהרה נבואית;
ואפילו אם אתה בטוח במאת האחוזים שאינך חולם אף פעם...
-
בכל מקרה, החלום (או מחסורו) הוא בעל משמעות. האתגר הוא לגלות את המשמעות, לדעת כיצד לפרשו ולהחליט האם לנהוג לפיו.

פרויד מול יונג
למרות ההתייחסות לחלומות בהיסטוריה, בתנ"ך, בדתות קדומות, בקבלה, בנצרות ועוד בהרבה מקורות קדומים - לא היתה התייחסות רצינית של המדע לעניין החלומות, עד לגישותיו של פרויד ושימושו בחלום כדי לפתור את הבעיות של מטופוליו. בעקבותיו, יונג פיתח גישה שונה לגמרי משל פרויד, ובכך ניצת הויכוח האקדמי הראשון בנושא.

בחלומות מופיעים לנו סמלים ורעיונות רבים. נכתבו כבר עשרות מילונים על כל סמל או סימן שמופיע בחלום. ישנם סימנים שמקובלים על כולם כמו למשל אש או להבות כאזהרה, טיפוס על גבעה משמע עבודה קשה שבסופה הצלחה גדולה, דלתות פתוחות מסמלות הזדמנויות הנפתחות, כלב שמופיע בחלום יסמל בהתנהגותו האם יגיע לך חבר טוב עם כוונות טובות, או חבר עם כוונות נשכניות, או גור כלבלבים שהוא סימן לאושר.

ויש גם חלומות אוניברסליים, כמו למשל: חלומות על מעוף, על איבוד הדרך, חלומות שאדם יקר מת והתעורר בבהלה, או אדם שמוצא עצמו הולך ערום ברחוב, אך הפירוש לחלום האישי איננו בשום אופן אוניברסלי. לדוגמא:  מעוף, יקבל פירוש שונה בעבור כל אחד ואחד - אחד עף ונהנה מתחושת ההתנתקות מהקרקע, אחר עף ונהנה מהמבט מלמעלה על כולם ואו נהנה מן ההרגשה של הקלילות, ולהבדיל מהם לתחושת המעוף יכולה להתלוות הרגשה של פניקה וחוסר שליטה המאופיינת בחרדה וחוסר ביטחון בחיים.

פירושים שונים לאיבוד דרך יכולים להיות אצל אחד תחושה של חרדה נוראית, ואצל אחר הנאה מן האפשרות לגלות נופים אחרים. באותה צורה גם סימנים בחלום יקבלו פירושים שונים בתרבויות שונות, בדתות שונות, לדוגמא המספר 13 מסמל הצלחה רבה ומזל בדת היהודית וסמל למזל רע בדת הנוצרית, וכמובן בסיטואציות חיים שונות שבהן נמצא האדם, לדוגמא: פעולת חפירה נחשבת בחלומות כגילוי הארה, אך לאדם שזה מקצועו (למשל גנן) הפירוש יהיה שונה לגמרי ויהיה קשור יותר אולי לחוויות היומיום שלו.

אין ספק שפירוש חלומות הוא אינו מדע מדויק, ולמרות שיש בסיס פירוש של קודים שרבים מהמפרשים מסכימים עליו ומשתמשים בו, כך יש הרבה סמלים אשר יש ויכוח עליהם וכל מפרש ישתמש בניסיונו, אמונותיו, התרבות ממנה הוא מושפע, וגורמים נוספים על מנת להגיע לפיתרון חלום ספציפי לכל אדם.

חלמתם חלום ואתם רוצים להבין את המסר שלו? 
אתם מוזמנים להתקשר ל
מרכז המומחים של ישראל בטלפון 072-3401010