הקשר בין חלום צלול, דמיון מודרך והגשמה עצמית

מאת: מערכת Dreams | צילום SXC.hu

הקשר בין חלום צלול, דמיון מודרך והגשמה עצמית

כולנו רוצים להגיע לשלבים מלאים של הגשמה ומימוש עצמי. מדובר על ערך חשוב מאד הקשור לתורות הומניסטיות רבות. הרעיון הוא שאדם צריך לסגל חשיבה חיובית רבה, וחשיבה זו יש בכוחה להשפיע חיובית על האדם עצמו.
הרעיון של מחשבה יוצרת מציאות עומד בבסיס התורות הללו. אם רק נחזק את הדימוי העצמי שלנו בשיטות שונות וע"י מחשבות שונות - הדימוי שלנו אכן יתחזק, וכך גם נוכל בנקל לבצע פעולות שיראו על כך.
השאלה היא כמובן, איך אפשר לבצע שיטות שונות, כדי להגיע אל הגשמה עצמית מלאה?
ישנן מספר שיטות שיכולות לסייע בכך, וחשוב להכיר אותן.

חשיבה דרך דמיון מודרך
דרך אחת להגיע להגשמה עצמית גבוהה יותר, היא בעזרת טכניקות של דמיון מודרך. חשוב להבדיל בין הדמיון המודרך לשיטות אחרות הקשורות לעתים לעולם החלומות. הדמיון המודרך איננו חלום, ואף לא חלום בהקיץ. מדובר על מסע מודע שבו אדם מצליח לברוא לעצמו מציאות טובה יותר, שתסייע לו בתהליך של ריפוי הנפש.
ניקח לדוגמה אדם אשר מתקשה ליצור קשרים חברתיים. אדם כזה שיעבור טכניקה של טיפול בדמיון מודרך, יגיד לעצמו משפטים רבים (לעתים קרובות כמובן בהנחיה של מטפל מוסמך). משפטים אלו יבטאו מציאות שבה אותו אדם מדבר עם אנשים, מכיר אותם, יוצר קשרים חברתיים, יוצא איתם לבלות, וכו'.
הרעיון של דמיון המודרך הוא בעצם לברוא מציאות שלמה. במציאות זו מדברים על כל הפרטים החשובים, ומפרטים את כל הצדדים החיוביים. בדמיון המודרך מסלקים אלמנטים שליליים שקיימים בחייו של האדם. חוזרים שוב ושוב על הרעיונות הללו כדי שיתגבשו לכדי תמונה ויזואלית מאד.
תתפלאו לגלות עד כמה בני אדם יודעים לדמיין בצורה חזקה למדי. לאחר שהאדם עובר מספר סשנים מרוכזים בדמיון מודרך, הוא יכול לדמיין את עצמו בצורה טובה יותר, והוא יודע איך לבצע פעולות שונות שעד כה הוא התקשה עימן. הדבר מאפשר לו להגיע לשיפור עצמי מוצלח, וממש לממש את המציאות שאותה הוא מדיין קודם לכן.

ומה עם חלום צלול?
לעומת הדמיון המודרך, קיימת גם הטכניקה של חלימה צלולה. החלימה הצלולה היא מעט שונה, משום שהיא כביכול נוגעת בצדדים של הלא מודע בנפשו של האדם - אבל דווקא מתוך טיפול בלא מודע, האם יכול להגיע אל הגשמה עצמית מלאה עוד יותר ומקיפה במיוחד.
כידוע, החלומות שלנו מציפים כל מיני סימבולים ומחשבות אשר קלטנו לאורך היום, לעתים באופן שאיננו מודע. כאשר אדם נמצא במצב של חלימה צלולה, הוא בעצם מודע לחלוטין לכך שהוא בתוך חלום. ברור מדוע מצב שכזה הוא בעל פוטנציאל עצום - בתוך החלום איננו מוגבלים כלל, והחשיבה שלנו מתממשת תוך רגע! זה אולי השיא של מחשבה יוצרת מציאות שכן מבחינתנו היא באמת נוצרת! חשוב גם לזכור שהחלום הצלול לרוב זכור טוב מאד ע"י האדם עצמו, שכן לרוב אנו נוטים להתעורר באמצע החלום.

חשוב להבין, שטכניקות של חלימה צלולה אינן כה פשוטות, והן דורשות אימון מורכב למדי. צריך להגיע מצד אחד למצב שבו אתם מודעים לכך שאתם בחלום (והמוח בהחלט עושה מניפולציות שונות כדי למנוע מכם להאמין בכך) ומצד שני כאשר אתם מגלים שאתם בחלום שכזה - לא להתרגש עד כדי כך שתתעוררו.
יש מספר טכניקות שמאפשרות להגיע לתוצאות טובות למדי. יש לזכור כי באימונים יומיומיים, תוכלו להגיע לתוצאות טובות, ובחלום הצלול ליצור לעצמכם מציאות נהדרת, שתתממש לנגד עיניכם ואח"כ תקל עליכם לממש אותה גם כשתהיו ערים.


רוצה לקבל פירוש לחלום שלך באופן אישי ומקצועי בלי לצאת מהבית? התקשרו עכשיו לפזית נסים
 072-3401010 בשלוחה 46, ותיהנו מייעוץ מקצועי ואישי במענה מיידי

למאמרים נוספים:
חלימה צלולה: בחירה חופשית והגברת צלילות - הישרדות בחלום - חלק א'
חלימה צלולה - מראות בחלום
חלימה צלולה: שלב שביעי - WILD
חלימה צלולה: שלב שישי - MILD
חלימה צלולה: שלב חמישי. שיתוק השינה
חלימה צלולה: שלב רביעי - מדריך החלומות
חלימה צלולה: שלב שני
חלימה צלולה: שלב ראשון