חוויות חוץ גופיות

מאת: מערכת Dreams | צילום SXC.hu

חוויות חוץ גופיות

חוויות חוץ גופיות הן אירועים בהם חש אדם התנתקות ממש פיזית מגופו. במהלך ההתנתקות הזו באפשרותו לצפות בעצמו, או יותר נכון בגופו הפיזי, מבחוץ. לחוויות חוץ גופיות יש היסטוריה ארוכה, והן נודעו לראשונה כבר בשנת 1943. מבחינת המדע אין בדבר הגיון והקשר שהם מוצאים לתיעודים כאלו הם פעילות מוחית מוגברת המובילה לתחושות המתוארות.

מטיילים במחוזות עלומים
חוויות חוץ גופניות הן התרחשות שיכולה לקרות ללא כל תכנון מוקדם ובאופן ספונטני לחלוטין.
יש המקשרים חוויות חוץ גופיות לטראומות נפשיות מן העבר, לשימוש בסמים הגורמים להזיות או למצב של חלימה, כלומר חלום עוצמתי במיוחד.
חלק מהאנשים שתועדו מדווחים על חוויות חוץ גופיות טוענים כי ביכולתם דווקא לעשות זאת במודע ובאמצעות כוח הרצון, לעומת אחרים הטוענים כי הדבר נעשה ללא תכנון מקדים וללא הכנה למצב הזה.
עם השנים ועם העניין הרב שהלך וגבר לגבי התופעה המיוחדת הזו, אימצו חוקרים רבים את המונח "חוויה חוץ גופית" והטמיעו אותו בקרב הציבור.

עם השנים הלך והתרחב המחקר של חוויות חוץ גופיות כדי לנסות ולהבין את פשר התופעה. טכניקות רבות פותחו כדי להפוך את החוויה החוץ גופית למכוונת במקום ספונטנית, כמו במצבי דמיון מודרך, שם באמצעות ריכוז עמוק, כמעט מדיטציה, מתחיל לסייר האדם בעמקי נפשו ותועדו עד כדי תחושה של התנתקות מוחלטת בגופו וצפייה בו מבחוץ.
דווקא חוויות חוץ גופיות מוצאות מקום של עניין במדע החוקר את המוח, בניסיון להבין את הקשר בין היכולת לשלוט במוח עד כדי התנתקות פיזית מהגוף.

מה קורה בזמן החוויה
לפי סיפורים שאינם מתועדים במחקר, צילום או יומן מחקר, נטען כי לאינדיאנים היו יכולות של חוויות חוץ גופיות. הם טיילו כרצונם מחוץ לגופם ואף חוו שינויי צורה והפיכה לבעל חיים זה או אחר. באמונה האינדיאנית אותם בעלי חיים להם הפכו, הם המדריכים הרוחניים שלהם ומתפקידם לסייע להם ולהשגיח עליהם.

חוויות מרתקות
חוויות חוץ גופיות הן תחום המעסיק חוקרים רבים המקדישים זמן ומשאבים לחקר התופעה. חלקם מכנים את התופעה כחלומות צלולים, כלומר מצב של חלימה בו האדם מודע למעשיו. באחד מן המחקרים התבקשו אנשים שטוענים כי ביכולתם לצאת מגופם, לתאר אובייקט שהניחו החוקרים במקום נסתר או גבוה, כמו פתק ועליו כיתוב או מספרים. הנחקרים נתבקשו לצאת מגופם ולהתבונן בכתוב שהונח במקום גבוה הדורש טיפוס אליו.
למחקר היו מספר הצלחות, אולם ללא מסקנה חד משמעית.
לעומת זאת מחקר שבדק נחקרים לתאר מקום מסוים במפה, זכה להצלחה מרובה עם תיאורים מדויקים ומפורטים של האזור אליו התבקשו הנחקרים להגיע במסעותיהם החוץ גופיים.


חוויות חוץ גופיות הן נושא מרתק. הסברה היא כי החוויה מתרחשת בעיקר בקרב אנשים שיש להם מודעות עצמית גבוהה וחיבור עמוק ל"אני העצמי" שלהם.



רוצה לקבל פירוש לחלום שלך באופן אישי ומקצועי בלי לצאת מהבית? התקשרו עכשיו לבת שבע דור- 072-3401010 בשלוחה 25, ותיהנו מייעוץ מקצועי ואישי במענה מיידי

למאמרים נוספים:

על חלומות וחוויות חוץ גופיות

פענוח חלומות

טיפים לפירוש ולפענוח חלומות

שפת החלום - שפת הסמלים