חלימה – שער לנפש האדם

מאת: אורלי נירן-יהלום | צילום: sxc.hu

חלימה – שער לנפש האדם

אין אני מסוגלת לדמיין חיים ללא שנת חלום, המעשירה את חיי במסרים והבנות לגבי המתרחש בחיי ביום-יום; וגם ללא חלימה בהקיץ ויציאה למסעות שאמאניים בעולמות מקבילים, לצורך ריפוי וקבלת תשובות. הקשר המופלא שנוצר ומתפתח עם בני הברית שעוזרים לי ומכוונים ברוב חוכמה, מאיר את חיי.
ישויות של אור ועולמות עליונים, ישויות הטבע (פיות, גמדים ושדונים) וישויות העולמות התחתונים המלאות בהוד ועוצמה אדירה. לכולם מקום בחיי.
בעיניי חלימה, פירושה לחיות חיים מלאים. חיות אמיתית, מתוך חיבור שלם לכל ההיבטים של העצמי. סגולת החלימה טבועה בכל אחד מאתנו מעצם היותנו אנרגיה. יכולת זו, צומחת ומתפתחת בנו באמצעות שימוש במחשבה ובדמיון.

כשאמאנית המתרגלת את אומנות החלימה דרך קבע, אני יכולה לומר שזה הדבר ששינה באופן מוחלט את תודעתי ופתח לפני שערים לעולמות המקבילים, שכולנו נוגעים בהם בחטף לרוב מבלי להיות מודעים. עם זאת, אני מדגישה שהחיבור לאדמה ותפישת עולם החלום בפרופורציות הנכונות תמיד שמרו עלי. החלימה היא כניסה למערה המסמלת את ההתכנסות פנימה לצורך חיבור לתודעה בהירה. המערה מייצגת את הרחם של אימא אדמה - אפילת המסתורין.

אומנות החלימה מכילה מספר רבדים המלמדים אותנו על חלימה בהירה (חלימה צלולה):
1. קבלת חזיונות וניבוי העתיד (תהליך הנובע משנת חלום, חלימה בהקיץ או מסע שאמאני)
2. הבנה ועיכול של חוויות היום יום להשגת רמת מודעות גבוהה יותר.
3. הכרה וזיהוי של העצמי החולם.
4. שליטה בתהליך החלום.
5. התבוננות ב"חלום" מבחוץ - כלומר צפיה על עצמנו חולמים.

קבלת חזיונות וניבוי העתיד
קבלת חזיונות וניבוי העתיד, אינטואיציה חזקה, הם חלק מתכונותיו של השאמאן ויכולתו לחיות בין העולמות. לפרש נכון את המסרים שהיקום סביבו שולח ו"לחוש" את העתיד.
למעשה, חזיונות בהירים ו"תחושת בטן" המבוססת על אינטואיציה נקיה משלימים זה את זה מבחינת התפקוד של הצ'קרות בגופנו.
האינטואיציה נובעת ממקלעת שמש פתוחה, משוחררת ומאוזנת שאינה נשלטת על ידי ההיגיון, החזיונות שהשאמאן מקבל מקורם בעין שלישית פתוחה ויכולת לראות את הנסתר.

הבנה ועיכול חוויות היום יום
התהליך של עיכול והבנת חוויות היום יום באמצעות חלומות, מביא לידי ביטוי שילוב בין העין השלישית ובין תהליך העיכול עליו אחראית מקלעת השמש, הן במימד הפיזי והן במימד הרוחני.
כאשר אנו הולכים לישון ובמחשבתנו בעיה שלא פתרנו במשך היום, היא עולה בלילה בחלום ומאפשרת לנו לחוות את האירוע שוב ולראות את פתרון הבעיה. בדרך כלל תהליך החלימה מופיע בסמלים. גם המסרים המגיעים מהיקום סביבנו מופיעים לא פעם בסמלים שעל השאמאן לפענח. אנו יכולים להתכוונן לפני השינה ולבקש לקבל תשובה לבעיה עמה אנו מתמודדים בחלום.

הכרה וזיהוי העצמי בחלום
חלימה שקופה היא חלימה שבה אנו מודעים לכך שאנו בתוך חוויה של חלום. טכניקה מוכרת לפיתוח חלימה שקופה היא התבוננות בכפות הידיים שלנו מספר פעמים ביום. עצירה והתבוננות כזו "קוטעת" את ההוויה האוטומטית שלנו ומזכירה לנו לרגע מי אנחנו. זוהי מעין בדיקת ערות. האם אני חולם כרגע או ער?
תרגול קבוע של התבוננות בכפות הידיים, ממקדת אותנו ומטביעה בנו את המודעות לערות, עד שאנו "נזכרים" בה וחווים אותה בחלום. ברגע שאנו מתבוננים בכפות ידינו בחלום, אנו למעשה בהכרה שזהו חלום ואנו בתהליך חלימה.
בחוויה האישית שלי, זיהיתי באחד החלומות שאני בתוך חלום כאשר הגעתי הביתה (בחלום כמובן), עליתי במדרגות לקומה השניה ואז להפתעתי, כמו בציור, הובילו אותי המדרגות חזרה לחצר. ההבנה שפרט זה מתוך החלום אינו מציאותי, חיברה אותי בתוך החלום לזיהוי עצמי כחולמת והתעוררות מהשינה.
טכניקה נוספת שפועלת על תת המודע שלנו היא מיקוד המבט שלנו בחפץ מסוים ואחר כך בפרטים אחרים. כלומר התבוננות בכל פרט ופרט בחדר באופן ממוקד למספר שניות. במציאות אנו ממקדים את עינינו מספר שניות או רגעים בחפץ מסוים, אך הוא אינו משתנה. כאשר חפצים משתנים בחלום שלנו, או מתהוות סיטואציות "לא הגיוניות", זהו המסר האמור להעיר את תשומת לבנו שזהו חלום.

שליטה בתהליך החלום
ד"ר יוסי באומהקר
מציין בספרו "ספר התודעות המשולבות", ששליטה במהלך החלום צריכה להיעשות בתבונה. כלומר לא לבנות מציאות חדשה מתוך משחק בנופים וחפצים, אלא לפעול בהתאם לדרישת המצב בחלום.
באחד החלומות, חוויתי מצב בעייתי ולא הגיוני עם הרכב שלי. זיהיתי שאני בחלום ויש לי את היכולת לשנות בכל רגע ובאמת יצרתי שינוי. יכולתי לשלוט במצב בחלום, מרגע שהבנתי שאני חולמת. אני מודה שזו תחושה נפלאה, לפתור בעיה שאנו חווים בחלום.

התבוננות ב"חלום" מבחוץ - כלומר צפייה על עצמנו חולמים
זהו מצב בו אנו למעשה חווים מסע אסטרלי, של יציאה מהגוף, ומתבוננים על עצמנו ישנים. אנו "מחוץ" לחלום. איננו פועלים או משנים דברים בתוכו, אלא מתבוננים בגופנו כמו במוות קליני. זהו מצב הדורש מאתנו שליטה מלאה ויכולת להיכנס לגוף בחזרה בכל עת שנבחר.

לחלימה פנים רבות ואין סוף תבניות יצירה הנובעות מנשמת האדם החולם. כפי שציינתי בתחילת מאמר זה, אינני מסוגלת לדמיין את חיי ללא חלימה כיוון שזה אומר מבחינתי למחוק פשוט חלק שלם מהווייתי האמיתית. תהליך החזרת חלקי הנשמה שאבדו לנו, למעשה מחזיר לנו את האנרגיה שאיבדנו, וגם עוזר לנו בהבנה שהחיים האלה שאנו חושבים ש"קורים" לנו, הם בעצם חלום שאנו חולמים ויוצרים בעצמנו. ככל שנלמד לנווט אותם מתוך מודעות וטוהר פנימי, כך תגדל יכולתנו לחוות אותם כחלום צלול, הניתן לשליטה, באמצעות הכלי המופלא ביותר שבידינו ליצירת מציאות - הדמיון.


* אורלי נירן-יהלום, שמאנית מתמחה בפתירת חלומות והכוונה דרך קריאה בקלפים, מאסטרית בהילינג שמאני


רוצה לדבר עם אורלי באופן אישי ודיסקרטי? חייג/י למרכז המומחים של ישראל!
טל' 072-3401010 שלוחה 47



למאמרים נוספים:
על חלומות וחוויות חוץ-גופיות
חלומות מעולמות עליונים
חלימה צלולה: שלב ראשון

החלום כדרך להארה רוחנית
חלומות נבואיים