חלימה צלולה: שלב ראשון

מאת: מיכאל אלבוים | צילום: istockphoto

חלימה צלולה: שלב ראשון

אם שמעתם על חלומות צלולים והחלטתם להתנסות בהם, בוודאי נתקלתם במושג "יומן חלומות" או "מחברת חלומות". בכל תהליך שקשור לחלומות צלולים, יתבקשו ה"אוניירונאוטים" (אנשים החוקרים את החלומות הצלולים והחלומות בכלל) הצעירים לרשום את חלומותיהם במשך שבועות בכל בוקר! זהו תהליך מלהיב ומרתק, אך הוא הופך להיות מתיש ומשעמם...

תהליך רישום החלומות הוא הבסיס לכל מה שתעשו, ולכן הוא חשוב כל כך. אחת המטרות שאנו צריכים להציב לעצמנו היא להפוך את התהליך ממשעמם למרגש שוב. הדרך לעשות את זה היא פשוטה ביותר – יש להסביר מהי מטרת התהליך.

אז למה בעצם צריך לרשום חלומות? התשובה הרווחת תהיה: "כדי שתוכל לזכור אותם! אם תצליח לחוות חלום צלול, אבל לא תוכל לזכור אותו, מה הוא שווה?".
רק היום אני מסוגל להבין איזה שקר ניצב מולי באותה התקופה. חלום צלול אמיתי הוא חוויה כל כך עוצמתית, שאין שום אפשרות שלא לזכור אותה כשמתעוררים - לא משנה כמה רשמתם עד עכשיו.
אז למה בכל זאת אנחנו רושמים חלומות?

לעודד את המוח ליזום חלומות
השליטה שלנו על הגוף מוגבלת לחלקים המודעים בלבד. בדרך כלל, אין לנו שליטה על תהליכים לא מודעים כמו קצב פעימות הלב או תוכן החלומות בלילה. אך תמיד תהיה לנו שליטה עקיפה עליהם אם ננסה להשיג אותה.
למשל, אם ארצה להאיץ את קצב פעימות הלב שלי, אולי לא אוכל לעשות את זה באופן מודע, אבל אני אוכל לצאת לריצה או לעשות שכיבות שמיכה, ובתוך שניות הדבר יתרחש. האם אני שולט בו? אולי לא?

הדרך העקיפה הזו, מסביב לגדר, היא שיטה נפלאה לעודד את ה
מוח לזכור חלומות וליזום אותם, הרי אחת המטרות שלנו היא להבין במהלך החלום שאנו חולמים. בשביל זה אנו זקוקים לחלומות ארוכים יותר וחזקים יותר, ולמודעות גדולה יותר בתוכם.

בכל פעם שאנו פותחים את יומן החלומות – ברגע שאנחנו מתעוררים -  ורושמים את כל מה שחווינו בלילה, המוח שלנו אומר לעצמו: "הדבר הזה חשוב! כדאי לשים על זה דגש במהלך החיים!".
בכל פעם שאנו קמים מחלום ואומרים: "אין לי כוח לרשום חלומות היום" ומדלגים על השלב הזה, המוח שלנו אומר לעצמו: "כנראה שזה לא חשוב כל כך. אפשר להחליש עוצמת החלומות, על מנת שלא להטריד את עצמנו במהלך היום לחינם".

חשוב שנזכור: כל פעולה שאנו עושים מסמנת למוח שלנו ול
חלקים הלא מודעים שבנו שהיא חשובה לנו - ולכן, המיקוד בה יגדל. היא תהיה חזקה הרבה יותר בפעם הבאה.
פעולה שממנה אנו מתעלמים, מנחה את המוח שלנו לסנן אותה, על מנת להתמקד בדברים חשובים יותר. היא תיחלש עם הזמן, כמו שריר שלא משתמשים בו.

השלב הקריטי: לרשום גם כשלא זוכרים חלומות
כשקמים בבוקר, רושמים כל חוויה שזוכרים מהלילה - כל חוויה שהיא לא סתמית.
השלב הקריטי הוא לרשום כשלא זוכרים. זוכרים מה אמרנו על פעולות? כשאנחנו לא זוכרים חלומות ומתעלמים מכך, המוח מקבל אישור לפעולה שלו, וימעיט את זכירת החלומות בעתיד. כשאנו לא זוכרים חלומות ובכל זאת רושמים במחברת (למשל: "הלילה לא זכרתי חלומות, אבל מחר בבוקר אני אזכור את כל החלומות שלי!") המוח שלנו מבין שטעה - ויבוא לקראתנו בעתיד.

דמיינו שקבעתם להיפגש עם חבר בבית קפה, והוא לא הגיע לפגישה. מה תבינו מכך? סביר להניח שבפגישה הבאה תאחרו קצת. ואם אתם אלה שלא הגעתם ולאחר מכן גיליתם שהחבר שלכם ישב בבית הקפה במשך שעתיים והמתין לכם, איך תרגישו? סביר להניח שבפגישה הבאה תקדימו בכמה דקות. המוח שלנו עובד בדיוק בצורה הזאת. תראו לו שזה חשוב לכם, ותקבלו ממנו כל מה שתרצו.

טיפים לרישום חלומות

1. רשמו את התאריך ואת שעת השינה רגע לפני שנרדמים, כהבטחה לרשום חלומות בבוקר.

2. כשקמים, לא פותחים את העיניים ולא זזים. מומלץ לחזור על כל החלום בקול.

3. ציינו את השעה שבה קמתם, וכשאתם מסיימים לרשום את החלום, מומלץ שתתנו לו שם או כותרת. מסודר במחברת = מסודר בראש.

4. כדאי לרשום את החלום בזמן הווה: "אני הולך ביער", ולא בעבר "הלכתי ביער". זה נותן תחושה של עכשוויות ותורם לזכירת החלום.

5. אם אתם לא זוכרים שום דבר מהחלום מלבד פרט קטן אחד, עליכם לרשום את הפרט הקטן הזה. בדרך כלל זה יזכיר לכם פרט קטן נוסף, וכשתרשמו אותו תיזכרו בפרט קטן נוסף, ולאחר כמה פרטים כאלה תיזכרו לפתע את כל החלום, ולאחריו חלומות רבים אחרים. שוב, עודדו את המוח, הראו לו שזה חשוב לכם!

6. אם אתם חווים חוויה כלשהי במהלך הלילה, כגון שיתוק שינה, חלום צלול, סיוטים וכו' – יש לציין גם אותה.

7. אם אתם לא אוהבים לרשום, להקליט גם עובד טוב, ואולי אפילו יותר טוב מרישום. הניחו טלפון סלולרי או טייפ ליד המיטה, וודאו שאתם יודעים כיצד להקליט בעיניים עצומות. למרות שזה קצת מביך להקשיב לעצמנו אחרי זה, זה עובד כמו קסם.

8. השקיעו ביומן החלומות. ככל שהיומן יהיה יקר, מושקע, מעוצב ומעוטר יותר, כך המוח יבין עד כמה הדבר חשוב לכם, ותצליחו לזכור את החלומות בקלות יותר.

ככל שתרשמו יותר ביומן החלומות, כך תהיו יותר מודעים להתנהגות הלילית שלכם. חשוב לציין כי אתם לא רושמים כדי לזכור כל דבר שחלמתם אי פעם - בזה אין באמת צורך. אתם רושמים כדי להראות לחלקים הלא מודעים שבכם שבחרתם להשקיע בתחום החלומות הצלולים, להראות שזה חשוב לכם. אם תעשו את הצעד הקטן הזה לקראתם, הם יעשו את כל שאר הצעדים לקראתכם.


מיכאל אלבוים הוא מיסטיקן המתמחה בחלומות, ומרצה בתחומי מיסטיקה שונים; בעיקרם פענוח חלומות, חלומות צלולים וחוויות חוץ גופיות.

חלמתם חלום ואתם רוצים להבין את המסר שלו? 
אתם מוזמנים להתקשר למרכז המומחים של ישראל בטלפון 072-3401010 
 


למאמרים נוספים:

חלימה צלולה: בחירה חופשית והגברת צלילות - הישרדות בחלום - חלק א'
חלימה צלולה - מראות בחלום
חלימה צלולה: שלב שביעי - WILD
חלימה צלולה: שלב שישי - MILD
חלימה צלולה: שלב חמישי. שיתוק השינה
חלימה צלולה: שלב רביעי - מדריך החלומות
חלימה צלולה: בדיקות מציאות - חלק א'
חלימה צלולה: שלב שני