חלומות על מוות - שינוי בחיים

מאת: בת-שבע דור | צילום: sxc.hu

חלומות על מוות - שינוי בחיים

אם חלמת על מוות, סביר שחשת פחד, טירדה, בילבול. אך בתובנה מעמיקה המוות יכול לסמל שינוי, סוף מצב, חידוש יחסים, או חידוש מחשבה וגישה. זה נכון במיוחד אם החולם חלם על מותו שלו, ויכול להראות פתיחות לשינוי, סיום דרך והתחלת דרך חדשה מתוך מודעות גבוהה ומפותחת יותר. אין הכוונה למוות פיזי, אלא לשינוי חשיבתי, רגשי ומעשי, הפותח חלון הזדמנויות שלא היה קודם.

יש לשאול: האם החולם יכול לערוך את השינויים הנחוצים בחייוהאם בכוחו להיפטר ממה שהגיע זמנו לחלוף ולאפשר לתהליכים חדשים להתרחש?

חלומות אלו, מהווים גם ערוץ תקשורת בין המתים והחיים. לכן, חלומות אודות יקירים אשר נפטרו יכולים להכיל מסרים המציעים נחמה, שלום או התחדשות וגם תובנה עוצמתית המסייעת לחולם להבין את חייו ואף את העולם הבא

הכוכב פלוטו מזוהה עם מוות ולידה מחדש

הכוכב פלוטו מזוהה באסטרולוגיה עם מוות ולידה מחדש, הרס ובנייה מחדש. מטרתו להביא לטרנספורמציה והתחדשות, ליכולת להשתחרר מדברים שאינם מקדמים ולהרוס מסגרות ישנות לשם הקמת חדשות. כאשר אדם מקובע במציאות של הגבלה, שלילה, הכחשה, ביקורתיות יתר, שליטה, חוסר שמחה ועוד – המהווים כולם גורמים לתחושת אומללות - וכאשר הוא לא בונה את המציאות הפרטית שלו לפי 'האני האותנטי', עלול הביטוי השלילי להתפרץ.

זוהי תקופה בה מתרחשים שינויים ברמה העולמית והגלקטית, ובדומה לרעיון העומד בבסיס תאוריית 'הסוד', האדם נדרש לעשות קפיצה קוונטית ולהתחבר חזרה אל עצמו. העצם שאינה מתכלה מסמלת את המהות שנשארת, ובהתחברות אליה (לפן החיובי של פלוטו) תזכו במקור כוחכם. דברים שהגדרתם אותם בדרך מגבילה משתנים עכשיו, היות שבתוככם אתם נכספים למציאות רחבה ומשחררת יותר.

מוות כזרז לתהליך שינוי

בתחילת תהליך של שינוי האדם אינו יודע להיכן יגיע במסעו, אך עדיין הוא בוחר לעשותו, מתוך ידיעה כי תהליך זה הינו זרז התפתחותי ומשמעותי עבורו. כל סוף הוא התחלה חדשה. זהו "מות" האלמנטים הישנים בחיינו.

הכירו בכך שהפחד מהמוות מעצב רבות את חייכם. החיים הם תהליך דינמי וגדוש שינויים, ולמרות החשש מהם עלינו להבין כי השינויים הם תמצית החיים, הם אלו המאפשרים להשתפר, לקבל יותר ובקיצור לחיות! כאן ראוי לעורר נקודה למחשבה, ולהבין על יחסנו לחיים, למוות ולאלו שהלכו לעולמם. החלום מסמן גם את הזמן לפנות לייעוץ רוחני ולהבין את המשמעות הרוחנית של חייך, נתיבך וייעודך. 

פחד המוות חלחל עמוק בתרבותנו. יש צורך קריטי בריפוי קולקטיבי של החברה שלנו. אנו מוגבלים בממשק שבו הפסיכולוגיה שלנו תוחמת את גבולות התקדמותנו הרוחנית. התובנה של אחדות האנושות לאלוהות שבנו, היא הליבה של עבודה זו. המוות מהול בחיים, בתהליכים ובחוויות שהם ממהותם של החיים והגורמים להתמרה ולצמיחה.

הכול תלוי בנו והגיע הזמן לעשות חשבון נפש ולבדוק, מה צריך להסתיים, מה מפריע לנו להתפתח, לצמוח, לגדול. מה עלינו לשחרר? חלומות על מוות מסמנים כי הגיע הזמן לשינוי, להתחברות פנימה, להורדת המסכות, להשארת העבר מאחור לקראת דרך התפתחות רוחנית ותודעתית חדשה.

הניתן להמשיך לחיות לעד? וכי יש מישהו שרוצה למות? כולם רוצים להיכנס לגן-עדן,  אבל עפ"י התפיסה הרווחת, בלי למות אין גן-עדן.

הסגולה נמצאת בידיכם, גן-העדן נמצא כאן ,לו רק נלמד להבחין בו ולחיותו, מתוך אהבה ושמחה. מדוע להישאר בודדים? אולי יקיריכם שהלכו לעולמם עצובים עליכם, שמא אינכם משתמשים בסגולה לגן-עדן בחייכם...? ישנם כאלו החיים כמתים ועליהם להיוולד לידה רוחנית, להתחבר לעצמם ולחיים... המוות מלמד לחיות את החיים ולהיפתח לשינויים, שהרי גורל ימיכם לא בידכם.

 כך סיפרה אישה שחלמה על מותה:

"אני חולמת שאני בגילי הנוכחי שהוא 45 שנים, אבל אני בחזרה בחטיבת הביניים. אני עם חבורת חברים ועמיתים לעבודה. עלינו להגיע לכיתה שהיא כמו נסתרת, וצריך לדעת את הדרך או שלעולם לא תמצא אותה. בהלכנו לכיתה אנחנו צוחקים ומשתעשעים. אני קופצת מעל המעקה, משהו שבד"כ איני עושה, ונהנית מזה. אנחנו מגיעים לכיתה שבה פרוייקט מיוחד. המורה הוא גבר, אבל איני רואה את פניו, רק את החלק האחורי של ראשו. מושטות לי תמונות, כמה תינוקות, כמה מחברי לכיתה, הכל עם רקע ורוד. תמונות אחרות מראות אותי מתה. ואז התעוררתי. זה חלום שחלמתי קודם, אך הפעם מצאתי את דרכי לכיתה... למה אני מתה בתמונה?  מה זה אומר? האם חלק ממני מת, או גוסס?..."

מחלום כזה פותרי חלומות יכולים להסביר את כל חייה של החולמת...החולמת חיה וקיימת, חלק ממנה מת (או שאינו מודע). ייתכן וזה אורח חיים שעבר זמנו, כישרון לא ממומש או חלום שברצונה לגלות ולהגשים. הכיתה מייצגת חוויית למידה. העובדה שהכיתה מוסתרת עשויה לסמל חלקים נסתרים בטבע החולמת, שלגביהם עליה לפתח מודעות, אך הם חבויים עמוק בתוכה וקשים לה לגישה (למרות שזה נעשה קל יותר: היא ידעה את דרכה לכיתה הפעם). היא קופצת מעל המעקה בהנאה, חוצה גבולות שטרם חצתה, ובוחנת את מעגל המוות והלידה, בתמונותיה ובתמונות התינוקות. כדי לצמוח, עלינו לשחרר דברים שגדלנו עליהם, כמו עמדות שליליות ומגבילות. תהא אשר תהא תוצאת השיעור, היא יודעת כעת את הדרך, כל מה שעליה לעשות הוא ללכת בה!

 בת שבע דור היא מאמנת אישית, יועצת טראנספרסונלית, הילרית-לפרט, לזוגיות, למשפחה ולעסקים, מאבחנת הוליסטית בכף יד, בתקשור, בנומרולגיה, בתדרים ובטארוט.

לשיחה אישית עם בת שבע דור, התקשרו למרכז המומחים של ישראל!

טלפון: 072-3401010 שלוחה 25,