מסע בבית החלומות שלכם

מאת: אורית, צוות Dreams

מסע בבית החלומות שלכם

בפעם הבאה שאתם יוצאים לטיול בשכונת המגורים שלכם, הקדישו תשומת לב לבתים ולמבנים הסובבים אתכם, נסו לדלות כמה שיותר פרטים על אותו בית או מבנה בדמיונכם.

איזה בית הוא בית מזמין ואיזה מטיל עליכם תחושה של פחד? איזה בית מסקרן אתכם? ובאיזה בית לא הייתם רוצים לבקר?

לכל בית יש אנרגיה משלו, כפי שלכל אחד מאיתנו יש אנרגיה שונה.

לבתים ומבנים בחלומות יש משמעות חשובה. הצעד הראשון בקביעת המשמעות מאחורי בית שביקרתם או הייתם בו בחלום הוא להסתכל על המאפיינים שמתארים אותו, ולנסות לחוש את ההרגשה שעולה לכם מההתבוננות בו.

האם הבית הוא שמור? הם הוא נקי בחלום? כמה קומות יש לו? איזה גודל הוא? האם הוא צבוע בצבע שונה? מה ההרגשה שהבית הזה מעלה לכם? הוא נראה בית שמח או עצוב?

רוב המומחים מסכימים כי
חלום על בית או מבנה הוא סמל של הנפש או העצמי המודע. כמו כן, חלום על בית יכול לסמל את הגוף שלנו ואת חלקיו השונים.

מראה ומבנה הבית ומצבו הנוכחי, מצייר את התמונה המתארת אתכם. הבית מסמל את הרבדים השונים שלכם, את הרובד הפיזי, הנפשי, הרוחני ועוד. לכל חדר בבית יש חשיבות שונה.

מה מסמל הגג?

אתם מוזמנים לצאת איתי למסע בבית ה
חלומות שלכם, שבו ננסה להבין את המשקל של כל חלק וחלק בו, מהמרתף ועד הגג, ואף ננסה להבין את הקשר למצבים השונים המלווים אתכם:

הגג בחלום מסמל ביטחון, מחסה או מחשבות. סדר העדיפויות החשוב ביותר עבורכם הוא השכל, הראש.  

עליית הגג בחלום מסמלת זיכרונות מאוחסנים, יכולות שאינם בשימוש, העדר תחושה, חיפוש, הסתרה.

חדר השינה בחלום מסמל יחסים ואינטימיות, מיניות, ה'אני הפרטי', מנוחה והירגעות.

האמבטיה בחלום מצביעה על הצורך להתנקות / לטהר את עצמכם מרגשות אשמה. כמו כן, אמבטיה יכולה להצביע בחלום על התחדשות עצמית, צורך לסלק רעלים פנימיים שהצטברו, או הרצון להיות לבד על מנת לשחרר ולרוקן את הנושאים שלא שייכים לכם יותר.
 
המטבח בחלום מצביע על יצירתיות, תכנון, הזנה, התחדשות רעיונית. הכלים והמכשירים במטבח גם הם יכולים להאיר לנו על רמזים קיימים. לדוגמא תנור ישן שבקושי עובד או מחמם יכול להצביע על חוסר חמימות, או על אי יכולת ל"בשל" רעיונות, תקופה של אי פריון ועשיה.

המרתף בחלום מצביע על התת מודע, הכחשות, פחדים, תסכולים, אירועים מן העבר, בלבול.

המוסך בחלום יכול לסמל את מקום האחסון האנרגטי שלנו, מקום התיקון, מקום מושבם של דברים מקולקלים.

המדרגות בחלום יכולות להתקשר לשני היבטים: ירידה ועליה. המדרגות למטרת עליה מדברות על העליה בחיים, על דרך הטיפוס למטרה, להגשמה העצמית. המדרגות בכיוון הירידה יכולות לסמל את הפחד להיכשל (נפילה במדרגות), לרדת למטה, לא להצליח.

קומה בתוך הבית בזמן חלום תצביע על תמיכה. אם הקומה בין המדרגות היא נקיה וחדשה היא יכולה לסמל מצב של אפשרות לעזרה בדרך למעלה, וההיפך.

החלונות בחלום ישקפו את העיניים שלכם, את התפישה האישית, אירועים חיצוניים, התבוננות פנימה, וגם את "חלון ההזדמנויות" ו"חלון הנשמה".

הדלתות בחלום יכולות לסמל אפשרויות לחוויות חדשות. דלתות סגורות יכולות להצביע על פיזור, חסימה ואי יכולת להמשיך הלאה, החמצה ודרוש שינוי.

המסדרונות בחלום מצביעים על תקופות המעבר בחיים, שינוי בחשיבה, נדידה, חיפוש עצמי, מסע שיש לחולם לעבור.


אם אתם מתקשים לזהות בדיוק מהי המשמעות של החלום, אתם יכולים לנסות לחזור אל החלום, אל אותו הבית שחלמתם עליו, ולנסות לצאת למסע חוזר, והפעם עם אפשרות לתקן ולשנות. הכח בידיים שלכם. התת מודע שלכם לא ירגיש את ההבדל :-)

חלמתם חלום ואתם רוצים להבין את המסר שלו? 
אתם מוזמנים להתקשר ל
מרכז המומחים של ישראל בטלפון 072-3401010