חלימה צלולה: שלב שלישי - חלק ב' - בדיקות מציאות נוספות:

מאת: מיכאל אלבוים | צילום: sxc.hu

חלימה צלולה: שלב שלישי - חלק ב' - בדיקות מציאות נוספות:

לכתבה הקודמת בסדרת הכתבות על חלימה צלולה >>

בחלקו הראשון של המאמר, דיברנו על מה הן למעשה בדיקות המציאות ומתי עושים אותן.
על-מנת שנהפוך לבודקי מציאות מקצועיים ונתחיל ליישם, עלינו להכיר את כל סוגי הבדיקות הקיימות, ולשם כך מוגשת לכם רשימה שלמה של בדיקות מציאות מגוונות ויצירתיות. כולן עובדות על אותם העקרונות - להטעות את המוח כשהוא עסוק ביצירת החלום, ואת כולן נבצע באותו הזמן - כשאנו נתקלים בעוגן, בחלום או במציאות (במיוחד במציאות! "שליטה בעירות תביא לשליטה בשינה"). שנתחיל?

ספירת אצבעות - הבדיקה האהובה עליי. היא פשוטה לביצוע, ותמיד תהיה לנו יד בסביבה שאותה נוכל לספור. כשתספרו את האצבעות בחלום, לפעמים יהיו שם 7, לפעמים 4, לפעמים אינסוף! וזה תמיד מצחיק. מומלץ ללוות את הבדיקה עם בדיקה נוספת במידה ויש חשש, או לבצע או מספר פעמים, לנער את היד ואז לבצע שוב. המוח יכול להתרגל אליה מהר.

מבחן הזיכרון
- בדיקה מפורסמת ויעילה ביותר. היא בין הקלות לביצוע, מכיוון שכל מה שצריך זה לשאול "איך הגעתי לכאן?" נסו לשחזר איפה הייתם רגע לפני, רגע לפני ורגע לפני, עד שתגיעו אל הנקודה בה התעוררתם בבוקר. האם כל המסלול היה הגיוני? נגיד שאני במשרד כעת, ומשחזר "נסעתי ברכב לתל אביב, ולפני זה התקלחתי בבית והתעוררתי במיטה..." הכול נראה רגיל. אבל מה אם מצאתי את עצמי בעיצומה של רדיפה אחרי פילים ורודים בג'ונגל? אוכל לשחזר "הייתי בכפר שלי לפני רגע, דיברתי עם הצ'יף והוא נתן לי משימה לצוד פילים ורודים... אממ... איך לעזאזל הגעתי לכאן?!" את הבדיקה, כמובן, מומלץ להגיד בקול.

תשאול דמויות - אולי בדיקת המציאות הכי לא אמינה שיש. אבל, זה תמיד משעשע לראות מה יש לדמויות בחלום להגיד. אם נשאל את החבר הכי טוב שלנו בחלום "האם זה חלום?" סביר שהוא יגיד "אתה דפוק או משהו כזה?" ...לצערנו הרב, עם החברים התומכים והמקסימים שיש לכולנו בדור הזה, זה בטח מה שהוא יגיד גם במציאות. אז לא, הבדיקה הזאת לא תעזור לכם יותר מדי, אבל היא יכולה להיות מאוד מהנה, ופעם אחת קרה ששאלתי את אחד המורים שלי בחלום, והוא ענה "ברור! איך לא שמת לב!?" טפח לי על הגב ו"הדף אותי" לתוך חלום צלול.

מבחן ההיגיון - הבדיקה הקשה ביותר לביצוע, אבל ללא ספק האמינה והחזקה ביותר. פשוט תעצרו ותשאלו "האם זה הגיוני?" (עשו את זה עכשיו) הביטו מסביב, על המחשב, הטלפון, השולחן, השטיח... האם הכול מתנהג באופן טבעי? האם הצבעים נכונים? כשאני זורק חפץ באוויר, האם הוא חוזר למטה לאחר מכן?
בדיקת ההיגיון קשה מאוד לביצוע, מכיוון שההיגיון בחלום שונה. אם נרדוף אחרי פילים ורודים בחלום, זה יראה לנו כמו הדבר הטבעי והרגיל ביותר, משהו שתמיד עשינו. צריך לאמן את המוח היטב כדי להבחין שזו פעולה חריגה. אבל ברגע שמצליח החולם לשלוט בבדיקה הזו, הכניסה לחלום צלול הופכת להיות כל כך פשוטה, שתוכלו ליהנות מכל לילה בלי לבצע בדיקות מציאות במהלך היום כלל.

סיכום
"זה בסדר, הרגע עשיתי בדיקת מציאות, אני לא חולם..."
לפניכם ניצב המשפט המטעה ביותר שיכול להיות. האמא והאבא של העצלנות. בכל פעם שתגידו לעצמכם את המשפט הזה, תעצרו ותבצעו סדרה של בדיקות מציאות מיד! המוח כל כך אוהב לתעתע בנו כשאנו ישנים. ואנחנו כל כך אוהבים לישון... להתעצל... לפחות ברגע הזה, אל תיכנעו לעצמכם.
שחקו עם בדיקות המציאות, תיהנו מהן. לכל אחד מתאימות בדיקות מציאות שונות, ולכן חשוב לנסות את כולן. וכמו שאמרנו בהתחלה, הטיימינג שלהן לא פחות חשוב. זיכרו את העוגנים, השתמשו בהם. ההנאה והסיפוק שמגיעים ברגע שמצליחים לבצע בדיקת מציאות בחלום בלתי ניתנים לתיאור, וברגע שתצליחו להיכנס לחלום הצלול בפעם הראשונה, ניפגש שוב ונדבר על מה לעשות משם.
כי כמו שאתם בטח כבר יודעים, הכניסה לחלום צלול היא רק ההכנה למסע המדהים ביותר בחיים.


מיכאל אלבוים הוא מיסטיקן המתמחה בחלומות, ומרצה בתחומי מיסטיקה שונים; בעיקרם פענוח חלומות, חלומות צלולים וחוויות חוץ גופיות. 


חלמתם חלום ואתם רוצים להבין את המסר שלו? 
אתם מוזמנים להתקשר למרכז המומחים של ישראל בטלפון 072-3401010 
 


למאמרים נוספים:

חלימה צלולה: בחירה חופשית והגברת צלילות - הישרדות בחלום - חלק א'
חלימה צלולה - מראות בחלום
חלימה צלולה: שלב שביעי - WILD
חלימה צלולה: שלב שישי - MILD
חלימה צלולה: שלב חמישי. שיתוק השינה
חלימה צלולה: שלב רביעי - מדריך החלומות
חלימה צלולה: שלב שני
חלימה צלולה: שלב ראשון