השיטה לרישום חלומות

מאת: אריק שני

השיטה לרישום חלומות

 

חלומות הלילה הינם דבר מעניין מעין כמותו. זהו עולם אחר לחלוטין שחושף דברים מפתים מאד על האופי. התבוננות בהם כספר קריאה כאשר הם כתובים במלואם, הינה מרתקת ומאלפת וחושפת טעם להמשיך ולכתוב אותם ככל הנראה ללא הפסק.

תארו לעצמכם שבמקום ספר של "סטפן קינג" או במקום ספר של כל סופרת ישראלית שהינכם אוהבים, תשבו (או תשכבו) ותקראו את ספר חלומותיכם שלכם שפקדו אתכם למשל בחודש האחרון, ובפרק הבא תראו את דימיונות כל החלומות שפקדו אתכם בחודש שקדם לו, וכך עוד ועוד אל תוך עצמכם.

האם צריך להוסיף על כך עוד משהו? האם תוכלו למצוא ספר מעניין מזה? תוכלו לדעת על מי אתם חולמים? על מה אתם חולמים? על אלו נושאים?  תוכלו לזכור יותר בקלות שחלמתכם על דברים מסוימים, ותוכלו להנות הרבה יותר מן החלומות עצמם שהם מאד עשירים ובלתי נגמרים בדימיונם.

אם אתם אוהבים לראות סרטים או בייחוד סרטי פנטזיה, הרי שאין לכם אפילו בר שישתווה באיכותו לחלומות שלכם עצמכם.

החלומות יכולים להיות מאוגדים במחברת רוויה ומלאה בפרטים ועשירה בזכרונם לאורך שנים, אולם הכל תלוי ביכולת להתיישב ולכתוב אותם מדי בבקר בבוקרו או בעת התעוררות משנת הצהריים.

לי אפילו קרה פעם או פעמיים, לאחר שהפכתי להיות מנוסה בזכירת חלומות, שבחלום עצמו הסתובבתי עם מחברת (מדי פעם עצרתי תוך כדי חלום וסיכמתי מה עשיתי וראיתי) ואחר כך בבקר במקום לזכור את החלום זכרתי רק את המחברת (שהסתובבתי איתה תוך כדי חלום). למעשה רק "העתקתי" ממנה כעת את מה שרשום בה אל תוך המחברת האמיתית שהיתה קבועה ליד המיטה שלי או הכר.

כדי לרשום באופן יעיל ונכון את החלומות הייתי מציע כמה דברים, או אולי אפילו ליתר דיוק, ממש שיטה מסודרת שהולכת ככה:

זכירת החלום -
מניעים
מספרות שקראתי ולמדתי (למשל ספרו של פרופ' פרץ לביא - ראש מעבדות השינה בטכניון בחיפה והחלפת מכתבים אישית איתו כשהייתי צעיר) עולה המידע שזכירת חלומות תלויה בסוג אופיו של האדם (כזה אשר זוכר טוב יותר דברים "אומנותיים- דימיוניים" ואשר יהיה לו מעצם כך הרבה יותר קל לזכור חלום מאשר אדם אחר) בסוג המניע לזכור אותו, בתכונות של הזוכר, וגם בעינינים טכניים כגון המרחק מזמן ההתעוררות, טיב הקשר שבין ההתעוררות לסוף החלום וגם "פתע" ההתעוררות.

כל אלו משפיעים משמעותית על "בריחת" חומרי הזיכרון של החלומות והתכנים מן המודע אל התת- מודע. על כל אלו צריך כמובן גם להוסיף את קיום המנגנונים הפסיכולוגיים הרבים שמטבעם "משכיחים" את הזיכרון הטיבעי של החלום (כדוגמה: אם למשל חלמת על מות/הרג אדם שאתה "שונא"- הרי שהמודע לא יקבל זאת כל כך בקלות ויעדיף וודאי ל"שכוח" זאת. המילה הפסיכולוגית המתאימה המתארת את המנגנון הזה קרוייה הדחקה).

כדאי בכל אופן לנסות ולעקוף את כל המכשולים הללו, הרי שרצון עז ואמיתי ומתוך עניין משמעותי בזכירת החלומות ורישומם "פותח" עם הזמן את מלוא קיום כל ה"סוגרים" הללו ומבטל אותם ואף כליל.


חלמתם חלום ואתם רוצים להבין את המסר שלו? 
אתם מוזמנים להתקשר ל
מרכז המומחים של ישראל בטלפון 072-3401010



למאמרים נוספים:
טיפים מהירים למועדון החולמים
סיוטים - איזה מסר הם מעבירים לנו?
החלום כדרך להארה רוחנית
מי באמת נמצא בחלום - המודע או תת המודע?