חלומות נפוצים (חלק ג'): תקלות בנסיעה/ עינוג בנסיעה

מאת: אריק בלום | צילום: sxc.hu

חלומות נפוצים (חלק ג'): תקלות בנסיעה/ עינוג בנסיעה

אנשים רבים חולמים על בעיות במכונית בה הם נוסעים או נוהגים: החלקה, איבוד שליטה, איבוד בלמים, ירידה מהכביש, נפילה מגובה רב ועוד. כל החלומות בהם מופיעות תקלות במכונית או כלי תחבורה אחר מעידים על מצב של חוסר שליטה בו מצוי האדם.
כל מצב של לחץ נפשי במציאות ותחושה של אובדן כיוון או אובדן דרך בחיים, יכולים להופיע בחלום ככלי תחבורה פגועים, המסמלים את האנשים הפגועים – החולם עצמו או הסובבים אותו.
כלי תחבורה מסוגל לנוע. הנסיעה בו מכוונת למטרה מסוימת, וניתן גם לדמות את המכונית לאיברי הגוף של האדם (לדוגמה: פנסים קדמיים = עיניים). לכן סימבול זה מופיע בהרבה מאוד חלומות בהקשר של התפתחות והדרך בה אדם משיג או נכשל בהגעה אל מטרותיו.

איבוד דרך – גם בחיים
איבוד דרך או סטייה מדרך בנהיגה במכונית מסמלים את איבוד הכיוון של האדם בחייו. תקלות חמורות וסכנות בנהיגה הם סמלים בהם החלום משתמש כדי להזהיר את האדם ולהסב את תשומת ליבו, לכך שחייו לחוצים מדי או עלולים לסכן אותו.
החלום מעמת את האדם עם הדרך בה הוא חי, וגורם לו לחוש שנדרש שינוי.
יש חלומות בהן אדם חולם שמישהו אחר נוהג ברכבו. הנוהג האחר מסמל מצב שבו מישהו אחר שולט בחיים של האדם.
אנשים רבים חולמים על נהיגה בחשיכה, ולעיתים הפנסים לא מופעלים כך שהנהג לא מסוגל לראות את הדרך. גם בחלום זה החשיכה מדגישה את חוסר השליטה, לאדם אין כיוון והוא לא מסוגל לנווט בצורה יעילה את חייו – הכל מעורפל בדומה ליכולת הראייה בנהיגה בחושך.
בחלום יתכן ויופיעו גורמים מסוכנים בסביבת הנוהג כמו: כביש משובש, כביש מפותל ומסוכן, נהגים פרועים ועוד – כל אלו מסמלים סביבה עוינת בה חי האדם החולם, איש לא תומך או מסייע לו.
בחלומות מסוג זה המכונית יכולה גם לנוע באיטיות או להתקע בשל תקלה מכאנית או מחסור בדלק. כל מצב של תקלה מסמל מצב של "תקיעה" בחייו של החולם: הוא לא מאושר בעבודתו, לא הגיע למימוש עצמי בחיי המשפחה ועוד אכזבות שונות המשקפות מצב של "תקיעה" בחיים.
מכונית הרוסה בחלום מסמלת מצב פיזי ו/או רגשי מעורער אצל החולם.

רכב מגושם – קושי במציאות
אם אדם מופיע בחלום כנהג של כלי תחבורה גדול ומגושם (טנק, משאית, מעבורת ועוד), הרי שהקושי והאיטיות של הרכב מסמלים את הקושי של האדם להשתלב במציאות, כאשר הקושי גדל ככל שהרכב גדול ומגושם יותר.
אנשים רבים אשר מתקשים להחליט בחייהם בנושאים מהותיים מוצאים עצמם בחלום מתקשים להחליט בצמתים לאן לפנות, כאשר המכונית נעצרת בצומת ונותרת תקועה.
כל בלבול וטעות בנסיעה בחלום מסמלים בעיות וקשיי התנהגות אצל האדם החולם.
אנשים מוטרדים מאוד חולמים גם על בעיות בטיסה, כאשר תקלה חמורה במטוס עלולה להוביל לנפילה והתרסקות, או על תקלות בשייט, כאשר קיים סיכוי לטביעה בים.
בכל המקרים הללו האדם מצוי בבעיה קשה וחושש מאבדן חיים.

רכב מפואר – אופטימיות בחיים
באותה מידה שכלי התחבורה יכולים להסב לחולם סבל רב, כך הם יכולים גם להסב לו עונג רב והנאה גדולה: נהיגה במרחבים ברכב מפואר, כאשר הנהג נוהג במהירות בכביש פתוח בביטחון רב. חלומות עונג מסוג זה משקפים אדם אופטימי המצליח מאוד לנווט את חייו בכיוון רצוי לו.
האדם בחלום יכול אפילו להמריא לשחקים, כאשר הוא מנווט את מכוניתו או מטוסו באוויר, בדומה לפיטר פן שריחף בסיפור מעל לונדון.
אישה חלמה שהיא נוסעת במכונית פתוחה, שיערה מתנופף ברוח וליד ההגה יושב גבר יפה אשר מלטף את גופה תוך כדי הנסיעה. תחושת ההנאה בחלום זה מסמלת את שביעות הרצון והשליטה של האישה בחייה.
בהחלט יתכן, שחלומות חיוביים לא משקפים מציאות אלא משאלת לב לעתיד טוב יותר, כאשר האווירה החיובית מעודדת את החולם לפעול להשגת הדברים עליהם הוא חולם.
בסיפור על אלאדין ומרבד הקסמים מופיע כלי רכב ("השטיח המעופף") המאפשר לאדם את שיא החופש והבחירה. יש אנשים אשר חולמים על ריחוף באוויר על גבי שטיח מעופף, מה שמסמל אופטימיות וחופש רב בחייו של אדם מאושר.
אנשים רבים חולמים על נפילה עם רכבם על הצוק, כאשר האנשים האופטימיים נחלצים מהנפילה בשלום, ואפילו מביעים הנאה וסיפוק מכך.
כל משבר המסתיים בהצלחה בחלום, מסמל יכולת של האדם להתמודד עם בעיותיו.


למאמרים נוספים:

חלומות נפוצים - חלק א': נרדפים או נאהבים

חלומות נפוצים (חלק ב'): אירועי חולי/פציעה או לידה

נסיעה בחלום - מה המשמעות?

חלומות על נפילה


חלמתם חלום ואתם רוצים להבין את המסר שלו? 
אתם מוזמנים להתקשר ל
מרכז המומחים של ישראל בטלפון 072-3401010

אריק בלום - כותב ומרצה בנושא: "הומור מחזק את הנפש".
ליצירת קשר:
[email protected]