חלמת על האקס שלך...?

מאת: בת-שבע דור | צילום: sxc.hu

חלמת על האקס שלך...?

 


בדיוק כשחשבתם שהוא/היא נעלמו לתמיד, המאהב/ת שלך לשעבר חוזרים לרדוף את חלומותיכם.
אך אין זה באמת האקס, או מושא התשוקה לשעבר ש"רודפים" אותך, אלא משהו הקשור למערכת-היחסים שלכם שעדיין תקוע בנבכי נפשך. 
רוב הסיכויים שזוהי בעיה בלתי פתורה, שצפויה להופיע שוב במערכת-יחסים חדשה, אם לא תתמודדו איתה עכשיו...
עבודה עם מומחה על הסמלים בחלומותיכם תעזור לכם לשחרר עצמכם לחופשי משדות מוקשים רגשיים, "המפוצצים" לכם מערכות-יחסים, כך שתוכלו בעתיד לקיים מערכת-יחסים בריאה וממושכת.

הבה נסתכל על סיפוריהן של שתי חולמות, הראשונה במאמר זה, והשניה במאמר הבא בנושא, על אהובים שהיו בעברן ונגלה את המסרים הסמויים שהחלומות סימלו עבור כל אחת מהן. 

חלום מספר 1 - חלום חוזר, בו נימצא המפתח להצלחת מערכת היחסים: 

"במשך השבועיים האחרונים, אני חולמת שוב ושוב על בחור שהתאהבתי בו. למרות שיצאנו יחד כמעט חצי שנה, מעולם לא היינו באמת זוג, ואין בינינו תקשורת טובה. לכן בסוף סיימתי את הקשר ואמרתי שאנחנו צריכים להישאר ידידים".

החולמת מספרת:
"בפעם הראשונה שחלמתי את החלום, אני בבית שלו, נמצאים שם גם המשפחה שלי והמשפחה שלו. פתאום, יותר אנשים נמצאים שם, כאילו שזו מסיבה. אבל החלק המוזר הוא, שהוא ואני לא מדברים, פשוט מתעלמים זה מזו. אני תמיד לבד, מחכה לו שיבוא לדבר איתי, אבל הוא אינו עושה זאת. 

בפעם השנייה שחלמתי את החלום, אנחנו נוסעים לבית-מלון במקום שנראה כמו אילת. אני נוסעת במכונית של חברה שלי, בזמן שהוא כבר שם עם החבר של החברה שלי. אני מתקשרת אליו לראות היכן הוא נמצא, אבל הוא אינו עונה לטלפון. 

לאחר מכן אנחנו יוצאים לארוחת ערב ויש ילד שם איתנו. אני יושבת ליד החבר שלי לשעבר, מרגישה בטחון, חום וקצת דלוקה... יש משהו מהרגשה מינית כלפיו. 
בעוד אנו מחכים לאוכל שלנו, הוא מסמס למישהו בטלפון ישן ושרוט. אני מסמסת בטלפון שלי הודעות לבחור אחר. 
לפחות בחלק הזה של החלום אנחנו מדברים קצת. אני מראה לו את הטלפון שלי, והוא מראה לי את שלו. אני קוראת לו "בוז". הילד יושב לידנו, והוא אוכל. 
אני באמת רוצה לדעת למה אני ממשיכה לחלום עליו..." מבקשת החולמת...

ובכן, חוסר התקשורת של החולמת עם החבר לשעבר שלה הוא מה שרודף אותה. אבל זו לא רק הבעיה שלו, זו גם הבעיה שלה, אחרת החלומות האלה לא היו ממשיכים להציק לה. 

מה שבולט בחלומות הם נוכחות המשפחות, הזרים וכל הסחות הדעת; 
אילת היא יעד לנופש, בילוי וחופשה אינטימית אך ההגעה אליה נעשית בנפרד... 
היא מתקשרת והוא אינו משיב, שניהם מסמסים הודעות לאנשים אחרים, הוא מסמס אז גם היא מסמסת... 

אני תוהה אם השפעות חיצוניות ודפוסים משפחתיים חוסמים את היכולת של החולמת לבטא את רגשותיה כשהיא במערכת-יחסים. 

הטלפון הישן והמרופט מצביע על דרכו המיושנת בתקשורת שלו, אך הוא בעצם הראי שלה. הדבר בא לידי ביטוי בכך, שהם מראים זה לזו את הטלפונים שלהם.
משמעות קריאת ה"בוז" עשויה להעיד על כעסים מודחקים, חוסר-אמון ואפילו בוז שהחולמת חשה כלפי בן-הזוג, ייתכן כתוצאה מכעס מודחק כלפי דמות אביה (אולי אפילו מגלגול קודם)? 

הילד שאוכל ארוחת ערב מסמל את הקשר בין החולמת והבחור שלה, הזקוק לטיפוח כדי שיתפתח. 

החלומות בעיקר מעודדים את החולמת לבחון את דינמיקת התקשורת ודרכי התקשורת של משפחתה בנושא רגשות ותחושות, העמדות פנים, מניפולציות וכו'. האם מערכת-היחסים משקפת לה בראי, את עצמה....?

 עבודת עומק על המציאות הפנימית של החולמת המתבהרת מן החלום, יכולה לחשוף תובנות שיעזרו לה להיות מודעת לדפוסי התקשורת הבעייתיים שלה ולבטא את עצמה, לעשות שינויים בתקשורת שלה ובהתנהגותה שיצלחו במערכת-היחסים עם המחזר הבא שלה, וכאן המפתח לגילוי העצמי שלה, לצמיחתה האישית בכלל והזוגית בפרט.

במאמר הבא אדבר על חלומות על האקס בהקשר של בריחה מהעוצמה האישית...


 

בת שבע דור היא מאמנת אישית, יועצת טראנספרסונלית, הילרית-לפרט, לזוגיות, למשפחה ולעסקים, מאבחנת הוליסטית בכף יד, בתקשור, בנומרולגיה, בתדרים ובטארוט.

לשיחה אישית עם בת שבע דור, התקשרו למרכז המומחים של ישראל!

טלפון: 072-3401010 שלוחה 25,