חלומות פוליטיים

מאת: אריק בלום | צילום: sxc.hu

חלומות פוליטיים

 
חלום יכול לנבא גם אירוע פוליטי ולכלול בתוכו המלצות לפעולה. החלום הפוליטי המפורסם ביותר הוא חלומו של פרעה, המופיע בספר בראשית, ומספר על שבע הפרות השמנות והטובות ועל שבע הפרות הרזות והרעות.
פרעה התעורר מחלום הסיוטים ומיד הזעיק את חרטומיו לגלות את פשר החלום. יוסף, האסיר העברי, הציג את הפירוש שלו, וחזה על סמך החלום את שבע שנות הבצורת הצפויות למצרים.
בזכות הפענוח של יוסף, פרעה בנה בנייני ענק בהם אגר מצבורי חיטה, וכך הציל את עמו מהתמוטטות בשנות הרעב שהגיעו בתום שבע השנים הטובות. יוסף בתמורה מונה למשנה למלך.

חלומות בתנ"ך

התנ"ך משופע בסיפורי חלומות אשר באמצעותם מנהיגים ובעיקר הנביאים קיבלו החלטות פוליטיות. שבטים בעידן העתיק היו פועלים על סמך חלומות כל בני השבט, שהיו נחשפים מדי יום ברבים, ומפענחי החלומות בשבט (חכמי השבט) היו מקבלים החלטות על סמך המידע שהופיע בחלומות. הרבה מריבות ומלחמות נמנעו בדרך זו.
שבטים אינדיאנים ממשיכים גם כיום להעריך ולהחשיב מאוד את חלומות בני השבט.

חכמי הקבלה היהודית, בראשם האר"י שבצפת, שאבו את כוחותיהם ודעותיהם מהחלומות שלהם, והם תיעדו חלומות בהם הופיעו מלאכים שהנחו אותם בדרכם. באותה תקופה הם נחשבו לחכמים וזכו לכינוי: מגידים, והיום אולי היו מסווגים כמטורפים.

גם תופעת ה"דיבוק" המוכרת בקהילה היהודית, היתה למעשה אוסף של חלומות סיוטיים אשר פקדו את האדם המתייסר.
כל דמויות הצדיקים המתוארים בקהילות היהודיות, הן דמויות אשר הופיעו בחלומות בני הקהילה, ועודדו והנחו אותם בקשריהם עם הגויים והפורעים.

חלומות רוחניים

הדאלי למה וגם בודהה טענו שאת תורתם הרוחנית קיבלו באמצעות החלומות שלהם.
גנדי, המנהיג ההודי, קיבל בחלום הוראה לארגן הפגנות המוניות ללא אלימות, וזו הדרך שאפשרה לו לבטל צווים בריטיים ואף לסלקם מארצו.
מנהיג המלחמה למען שוויון זכויות לכושים בארה"ב, לותר קינג, נהג תמיד להכריז בנאומיו: "יש לי חלום" – החלום ניבא לו את הניצחון.

חלומות על מלחמת העולם השניה

בגרמניה של שנות ה-30 תחת שלטון הרייך השלישי נמצא תיעוד חלומות של הרבה מאוד גרמנים, ובחלומותיהם הם חזו את הקמת מחנות ההשמדה והמשרפות, מה שארע במציאות מספר שנים לאחר מכן.
חלומות מסוג זה חלמו נוצרים וגם יהודים: הם ניבאו את תוכנית הפתרון הסופי, וחלקם אף הובלו להשמדה לאחר מכן.
היו שניבאו בחלומותיהם את חוקי הגזע, הניסויים הרפואיים בבני אדם, השמדת נכים וחולים ופגיעה בתרבות ובחוקים האזרחיים. אנשים אלו שמרו בחשאי את החלומות הללו, חלקם לא האמינו בתוכנם. יתכן שחשיפה המונית של חלומות אלו היתה מונעת את הזוועות שהפכו מאוחר יותר למציאות.
נהג רכבות חלם שהוא מסיע מיליוני אנשים לאבדון, שנים רבות לפני תחילת ההובלה של המונים ברכבות אל מותם ברכבת או במחנות. בתגובה, אותו איש העיד שהוא סירב לעבוד ברכבת.
מעטים אשר ניסו לצעוק ולהתנגד למשטר על סמך חלומות שחלמו, הוקעו כבוגדים והוצאו להורג אפילו ללא משפט.

חלומות על קץ העולם

בעידן המודרני, הרבה מאוד אנשים בארה"ב חולמים על שואה גרעינית, ואולי מנבאים בכך את מלחמת העולם הבאה, שמועדה לא ידוע. מקורם של חלומות סיוטיים אלו הוא בייצור המואץ של נשק להשמדה המונית בארה"ב ובמדינות אחרות ברחבי העולם.
ההיסטוריה מוצפת בעדויות של חולמים אשר העידו שאבות קדמונים הופיעו להם בחלום והדריכו אותם במעשיהם.

חלמתם חלום ואתם רוצים להבין את המסר שלו? 
אתם מוזמנים להתקשר ל
מרכז המומחים של ישראל בטלפון 072-3401010

אריק בלום - כותב ומרצה בנושא: "הומור מחזק את הנפש".
ליצירת קשר:
[email protected]  |  0545-727188 / 09-7431744

למאמרים נוספים:
חלום פרעה - המרכבה של יוסף

מסרים בחלומות

חלומות נבואיים

חלום יעקב