חלומות ופתרונם – תובנות, תרפייה והתפתחות אישית

מאת: בת-שבע דור | צילום: sxc.hu

חלומות ופתרונם – תובנות, תרפייה והתפתחות אישית

 

בחלימה אתם נכנסים לעולם מסתורי ומרתק בו כללי המציאות מתבטלים ואינם ברורים להבנה. בתהליך הבנת חלומותיך תוכל להבין טוב יותר מסרים שקיבלת, על עצמך ועל תהליכים בחייך.
בפתרון נכון ומעמיק של החלום, יתגלה גם "מפתח" הפותח ומפרש את המשמעויות בחלומותיך וייתן לך פרספקטיבה טובה יותר על חייך.

חלומותיך ייחודיים לך. אף אדם אחר לא יכול להיות ברקע, ברגשות ובחוויות שלך. כל חלום מחובר בדרך מיוחדת וסמלית עם "המציאות שלך".
לכן, פירוש חלומותיך על-פי מילון חלומות, שהוא כללי, לא בהכרח יספק את המסר האישי שמתקבל מתת-המודע אודות חייך וחוויותיך האישיות.

גילוי העצמי
החלום מאחד את הגוף, הנפש והרוח. מטרתו לספק תובנה על עצמנו ועל אמצעי חקירה עצמית.
בהבנת חלומותיך, תקבל הבנה טובה יותר של גילוי העצמי שלך. אז כדאי להשקיע - לחקור, לגלות, ליהנות, להתחבר עם החלומות שלך, ולגלות מהו חלומך וייעודך! 

לתהליכים אלה השפעה בלתי-רגילה על תת-ההכרה, והם מהווים אפקט רב-עוצמה לריפוי ולהתפתחות רוחנית.
דמויות היסטוריות רבות ידועות כמי שהיו מושפעות מחלומותיהן.
על-פי ויקיפדיה, לפותרי חלומות היה מעמד מיוחד בחצרותיהם של מלכים, ולרוב הם שימשו ככהנים, בשל החשיבות הרבה שבני-אדם ייחסו לחלומות בעולם העתיק. לכן גם כיום חשוב לעבד את תכני החלום באמצעות מומחה לחלומות.
תן לאנשים שונים תמונה, וכל אחד יפרש אותה אחרת. לכן באמצעות פרוש החלום באופן אישי, מתפרש המטען הפנימי הרגשי שלנו.
לכך גם נוצרו "קלפי מודעות", אשר עוזרים למומחה החלומות בעבודתו להתחבר למהות החלום ובכך לעזור לחולם להשתחרר ממטענים תת-הכרתיים.

הסמלים המופיעים בחלום באופן סלקטיבי מעלים תכנים עמוקים.
לדוגמא: אישה שחלמה שהיא הולכת עם שעון גדול ביד שניראה כשעון עתיק וגם כצעצוע. היא מסתובבת ברחובות עם השעון בידה, מבלי שקורה דבר, ואז עולה בה המחשבה שנכדתה וכלתה מחכות לה ועליה לשוב אליהן... והיא מתעוררת.

וזה הפירוש: הסמל המופיע בחלום הוא שעון "עתיק-צעצוע"- שעון עתיק משמעותו שהוא מראה את זמן העבר ושעון צעצוע לא עובד ולא מראה את הזמן האמיתי.
החולמת חווה תחושה שהעבר שלה ממשיך להשפיע ולעצב את חייה, כאילו הזמן תקוע אצלה ואינה חווה את חייה בזמן אמת. היא מסתובבת בחיים בתחושת ניתוק וריקנות, כאילו סתם, מה בכלל היא עושה פה...? אין חיבור בינה ובין החיים. אז מגיעה להכרתה המחשבה שנכדתה מחכה לה...הנכדה ה
תינוקת מסמלת את חלוף הזמן מאז הילדות, היא כבר לא ילדה קטנה, אלא סבתא, ועליה לדאוג לאלו הזקוקים לה בהווה ולהשתחרר מארועי העבר ואחיזתם בחייה.
החולמת קיבלה כאן מסר עמוק ומשמעותי שהגיע זמנה לעבודה פנימית, להתגברות על דברים שקרו לה בעבר ולהתעוררות לחיים האמיתיים בהווה...

צלילים בחלום
גם לקולות בחלום ישנה סמליות רבה, יש קשר בין הסמל לבין צליל וקול, וזאת משום שיש קשר בין צליל לצורה, הקשר הוא אנרגטי ויוצר אפקט מוגבר!

בנוסף, קיים היבט נוסף ומסתורי בכך שיש חלומות משותפים-שכיחים, חוצי-עולם ותרבויות, שאנשים בעלי חוויות שונות וגילאים שונים חולמים.
למוח האנושי יש היכולת להפיק ולהעלות מספר עצום של תמונות, אך אנחנו עדיין חולמים חלומות סטריאוטיפים בנושאים דומים. זה יכול להעיד על כך שאולי אנחנו לא כ"כ שונים.
יש פסיכולוגים שטענו כי נושאים אבטיפוסיים משותפים בחלומות שלנו משרתים אותנו בחיבור שלנו כגזע האנושי. בני-האדם חולקים חששות נפוצים, תקוות, פחדים, וסכסוכים.

ישנם סוגי חלומות רבים, ביניהם הסיוט, שהוא חלום נורא, מפחיד ומטיל אימה, וחלום טוב, הגורם לאדם לקום בהרגשה טובה וחיוניות. ישנם חלומות ארוטיים, המערבים תמונות ומראות הקשורים למין, וישנם חלומות נפוצים במיוחד, כדוגמת חלום הרדיפה וחלום הנפילה.

"אני נופל"
חלומות נפילה הם נושא זה די נפוץ בעולם החלומות. בניגוד למיתוס הפופולרי, לא באמת תמות אם לא תתעורר לפני שגופך יכה את הקרקע במהלך הנפילה.

חלומות הנפילה נפוצים והם אינדיקציה לחוסר-ביטחון, נחיתות, חוסר יציבות וחרדות כתוצאה מנסיבות מסויימות. בד"כ משקפים תחושה של חוסר-אונים, חוסר-שליטה ומן הרגשה של להיות המום בחיי העירות שלך.
הדבר עשוי לשקף את הרגשתך במערכת-היחסים או בסביבת העבודה שלך, של אובדן מעמד, של נפילה ללא יכולת אחיזה בקשר זוגי, כישלון באהבה או בושה, אובדן תחושת ערך-עצמי וגאווה, שאין כל דרך שאתה יכול להחזיק בסטטוס-קוו ולשמור על שיעור קומה, ואין שום-דבר שביכולתך להחזיק בו, אתה מתדרדר ונופל כלפי מטה ללא שום שליטה. לחלום כזה עשויה להיות מקבילה במצב עירות בחיי החולם.
על פי התיאוריה הפרוידיאנית, חלומות נפילה עשויים לסמן שהחולם שוקל לפעול בחוסר תבונה, בקלות-דעת ובכניעה לדחפים, ביניהם לדחף המיני.

החלומות בשלב הראשון של השינה מלווים לעתים קרובות בהתכווצויות פתאומיות של שרירי הזרועות, הרגליים, והגוף כולו, ולפעמים זה יכול לגרום לחלומות נפילה. התכווצויות מטלטלות עלולות להעיר את החולם, להביאו למצב ערנות ולתגובה מהירה לאיומים אפשריים בסביבה. 

לפי פרשנות המקרא, בחלומות על נפילה יש נימה שלילית והם מראים כי האיש אינו הולך בדרכי האל, אלא משרך דרכיו.

 
בת שבע דור היא מאמנת אישית, יועצת טראנספרסונלית, הילרית-לפרט, לזוגיות, למשפחה ולעסקים, מאבחנת הוליסטית בכף יד, בתקשור, בנומרולגיה, בתדרים ובטארוט.

כנסו לאתר לשיחה אישית עם בת שבע דור ועם מומחים רבים נוספים בתחומי המיסטיקה והרוחניות, ASKme     נבחרת מומחי המיסטיקה של ישראל מייעצים ונותנים תשובות בכל המיסטיקה  בטלפון : 072-3401010 שלוחה 25