מדריך או מדריכת הנשמה שלנו בחלום

מאת: אלה שונייה | צילום: sxc.hu

מדריך או מדריכת הנשמה שלנו בחלום

נושא שמרתק את המתמסרים לאמנות החלימה הוא מדריך או מדריכת הנשמה שלנו בחלום. לעתים אנשים נוהגים לכנות אותם מדריכים רוחניים, אך הגדרה זו לוקה קצת בחסר, ונקדיש להבהרת נושא זה מאמר נפרד.

ראוי להבין כי מדריך הנשמה לא יופיע בדרך כלל אצל החולם בגיל צעיר. מדריך הנשמה אינו כופה את עצמו או את המסר שלו על החולם. נהפוך הוא, החולם חייב לפתח את הדרך הרוחנית האותנטית שלו, לצבור מספיק ידע, דעת והבנה בכדי לקבל מסר להמשך המסע הרוחני שלו, ולהתחבר באופן מודע לעולם שמעבר ורק על מצע כזה המדריך של החולם יגיע.


מיהו המדריך
המדריך יכול להיות דמות השייכת לאבות הקדומים, כלומר, סבא או סבתא, סבא רבא או סבתא רבתה. אולם בדרך כלל מדריך או מדריכת הנשמה יהיו דמויות ארכיטיפיות-מיתיות מוכרות או בלתי מוכרות. ומה שחשוב מכל הוא להבין שהמדריך או המדריכה, כשהם מופיעים, הרי שלא בהכרח הם עונים לציפיות החולם או החולמת.

נקודה נוספת חשובה היא המודעות לכך שמדריך או מדריכת הנשמה שלנו בחלום מגיעים כולם מהעולם הפנימי שלנו, ואין לטעות ולחשוב שהם מגיעים מאיזה שהם מקומות/עולמות/ממדים אחרים.

אציג כאן לדוגמה את חלומה של רותי (שם בדוי). רותי בת 60, אמנית, מיסטיקנית וכל חייה מחפשת את עצמה ואת מקומה במשפחה, בקהילה ובעולם. לשם כך היא הקיפה את חצי העולם וכל הזמן ממשיכה הלאה ולעומק. רותי מתמסרת לחקר החלומות שלה ומנהלת יומן חלומות מסודר. במשך שנים רבות היא הייתה אומרת לי באכזבה: "איך זה ייתכן שעד היום לא קרתה הפגישה המיוחלת שלי עם מדריך או מדריכת הנשמה שלי?"
"כשתהיי מוכנה, הוא או היא יגיעו", עניתי בחיוך.


החלום הראשון
לילה אחד חלמה רותי חלום עם המדריכה הרוחנית שלה, אך היא הייתה מאוכזבת, כי הופעתה הייתה שונה לגמרי מזו שתמיד דמיינה לה אותה. אם הייתה רואה אישה כזו ברחוב לא הייתה אפילו מבחינה בה, אמרה לי, היא לא הייתה זקנה, אולי הייתה בת 40, הכי הרבה, היא לבשה חצאית ארוכה כחולה בגזרה פשוטה וחולצת סריג בהירה. היא לא ענדה אפילו תכשיט אחד. השעיר שלה היה שטני בהיר קצר.
רותי קיבלה מסר עוצמתי, אך תחילה היא לא הבינה אותו, בגלל אכזבתה מהופעתה של המדריכה. המדריכה אמרה לה: משפט אחד קצר באנגלית: ‘You are the clear voice’, ולא הוסיפה יותר מזה.
לא זו בלבד שהופעתה של המדריכה והמסר הקצר שלה הותירו את רותי מאוכזבת אלא גם מבולבלת.
הסברתי לרותי שעם הזמן היא תבין את המסר, ושאין להגדיר מראש כיצד המדריך או המדריכה הרוחניים אמורים להופיע.

החלום השני
לא עבר שבוע ורותי חלמה חלום נוסף. הפעם היא פגשה בחלום אישה זקנה וכל הופעתה ענתה על כל מאפייני הארכיטיפ של "האישה הזקנה החכמה": לבושה היה כבד; חצאיות פרחוניות, חולצות ועליוניות, מטפחות, תכשיטים. השולחן בחדרה היה עמוס בחפיסות קלפים, כדורי בדולח, נרות ומה לא.
רותי התיישבה ליד השולחן והזקנה החלה לחזות לה. אבל שעה ארוכה עברה והזקנה סיפרה רק על עצמה, דברים די תפלים. ופתאום בחדר היה גם גבר, שרותי לא ראתה אותו מקודם. רותי ידעה שהגבר הוא חדל אישים והיא הופתעה לראות אותו אצל האישה הזקנה החכמה. וכך נמשכה לה הפגישה, האישה הזקנה עוד המשיכה לפטפט, רותי החלה להשתעמם, והיא זכרה היטב את תחושת ההפתעה והאכזבה שלה בחלום.


עכשיו רותי הבינה באחת את מהות הופעתם של המדריך או המדריכה של הנשמה. ורותי הייתה ממש ברת מזל שקיבלה שיעור ברור ומדהים כזה, ובצורה גראפית כזאת, ורק בהפרש של כמה ימים בין החלום הראשון לשני. זה לא מובן מאליו, ובדרך כלל עשוי לעבור פרק זמן ארוך בין חלום אחד וחלום נוסף המסביר את החלום הקודם. רותי הייתה מוכנה לכך, ומוכנה לקלוט את השיעור, ולכן קיבלה אותו מהר.

ראוי גם להבין - והפניתי את תשומת לבה של רותי לכך - כי הופעת דמויות נקביות בחלום משמעותי, פירושו שהלא-מודע של החולמת, רותי, הופעל. זהו צעד חשוב מאוד במסע האינדיבידואציה של החולמת, אשר מצביע על כך שהשילוב בין המודע ללא-מודע החל.

 
רותי עדיין הייתה קצרת סבלנות, להבין את המסר של המדריכה: ‘You are the clear voice’.
חזרנו בשיחתנו על הפשטות שהמדריכה שלה ניסתה להעביר לה. גם את המסר הזה היא חייבת לקבל בפשטות בענווה, בלי גרנדיוזיות של אגו מנופח. ולא זו בלבד, אלא שהמסר חייב גם הוא להתפתח בדרך ובקצב משלו בתוך שילוב אורגאני עם חייה של רותי.


מה נוכל ללמוד מהדוגמה של רותי
אם אתם נמצאים במסע הנשמה שלכם ועושים אותו בכנות- הימנעו מלהציב הגדרות, דימויים וציפיות כיצד הוא אמור להיות ולהתפתח. כל מה שאתם צריכים בכדי להפיק חוכמה ותובנות עמוקות ממסע כזה, שחלומות הם חלק אינטגראלי ממנו, היא רק התמסרות לו והקשבה מהלב והנשמה. יכולת לראות ולשמוע דרך העיניים והאוזניים הפנימיות שלכם וכבוד והערכה לעצמכם ולעולם שמעבר, שכולל גם את החלומות.
לתובנות החכמה יש את הדרך האוטונומית משלהן, שאינכם יכולים לאלץ עליהן דבר ולא לזרז אותן, הן יבואו אליכם בדרך ובזמן כאלה שאתם מוכנים להם, ותתפתחו הלאה ביחד אתם.

 

 * אלה שונייה היא מייעצת מיסטית, נומרולוגית, פותחת בקלפים, מפרשת חלומות. המאמר הוא קניינה הרוחני, כל הזכויות שמורות

כנסו לאתר לשיחה אישית עם אלה שונייה ועם מומחים רבים נוספים בתחומי פירוש חלומות,  ASKme - נבחרת מומחי המיסטיקה של ישראל מייעצים ונותנים תשובות בכל תחומי המיסטיקה בטלפון : 072-3401010 שלוחה 37


למאמרים נוספים:

פענוח חלומות

טיפים לפירוש ולפענוח חלומות

שפת החלום - שפת הסמלים