חלומות – למה זה חשוב?

מאת: מערכת dreams

חלומות – למה זה חשוב?

כולנו חולמים, לפעמים החלומות הם טובים לפעמים הם רעים (סיוטים), אבל ברובם הם פשוט מבלבלים. אדם חולם המון חלומות ואת רובם אנחנו בעצם לא זוכרים, הם נראים מאוד אמיתיים, אבל אנחנו פשוט שוכחים אותם ממש מהר. 

בדרך כלל אנחנו מבלים שעתיים בלילה בשלב החלימה. אם אדם ישן 8 שעות שינה בכל לילה, הוא יוכל לעבור כחמישה מחזורים של שינה.בחלק הראשון של מחזור השינה תקופת השינה העמוקה (תהליך השינה שלבים 3 ו -4) הם ארוכים יחסית, בעוד שלב ה- REM הוא די קצר, אך במהלך השינה מחזורי שלבי השינה העמוקה נהיים קצרים יותר ושלבי ה-REM ארוכים יותר.

זה מסביר למה הרבה פעמים אנשים חולמים בעיקר בסופי שבוע וחופשות בהם השינה היא ארוכה יותר.

לאחרונה מחקרים מראים כי חלומות אינם מוגבלים לשנת  REM . חלומות יכולים להתרחש בכל שלבי שינה, ואפילו במהלך רגיעה במצב עוררות (כמו הירדמות ריגעית בהרצאה, או חלימה כאשר העיניים עצומות בחדר חשוך, או אפילו הירדמות קלילה שבה מודעים לסביבה בחוף הים או בשדה פתוח).

אז מה בדיוק הם חלומות?
חלומות אינם דווקא הזיות חסרות בסיס התייחסות במציאות, אבל בדרך כלל הם קשורים איכשהו לאדם, ובדר"כ משחזרים זיכרון כזה או אחר בצורה כלשהי. רוב החלומות בנויים כמו סיפור דמיוני אך ניתן למצוא דברים שקשורים לחוויות היומיום של האדם.  

חלומות הם כנראה השתקפות כנה של עצמנו. סיפור שבו אנחנו הגיבור הראשי. הם משקפים את הפחדים, המאווים שלנו, מה שנחשב בינינו כטוב ורע ואולי הכי חשוב רצונותינו, במודע ובלא מודע. 

בסופו של דבר, אם שינה משחקת תפקיד חשוב באופן שבו אנו מתנהגים החלומות משחקים תפקיד ביצירת ההתנהגות שלנו. יש אנשים שעשויים לומר שהם לא חולמים ולא צריכים חלומות, אבל הם טועים. החלומות דרושים לנו על מנת לסייע לנו להגדיר מי אנחנו.

רוצים לקבל עדכונים חדשים מדי יום? הצטרפו ל-Dreams בפייסבוק.